Stage Facility Management mei-december 2008

Hoi! :smile:

Ik moet van mei tot december 2008 stage gaan lopen voor mijn HBO opleiding Facility Management. Hebben jullie enkele tips om aan stagebedrijven te komen? Ik schrijf me liever niet in bij een van de stagebureau’s omdat ik dat wel iets te duur vind voor alleen maar een stage te vinden.
En klopt het echt dat 9 van de 10 stagebedrijven geen stagevergoeding geven?

Groetjes Eline

Hee Eline,

Ik doe zelf ook Facility Management HBO en wilde dit jaar (2e jaar) ook stage lopen in het buitenland, maar dat is echt moeilijk.
Je kunt het beste zelf bedrijven en organisaties (gericht) benaderen…

succes!
groetjes Juanita

Hoi,

Ja, ik ben ondertussen ook bedrijven aan het aanschrijven maar was benieuwd of iemand hier misschien nog wat leuke bedrijven weet in Australie. Het kunnen ook hotels, theaters of dergelijke zijn…

Groetjes,

Eline

hee,

misschien is Sydney Opera House een idee…
ikweet alleen niet of ze daar aan stagiaires doen.
succes.

Hi!
Ik heb de afgelopen week ook een stage in Australië geregeld (gedeeltelijk in Melbourne en Sydney). Zelf doe ik Commerciële Economie en had mijn school geen contacten voor mij.
De beste tip die ik je kan geven is: netwerken!! Bel internationale bedrijven bij jou in de omgeving en leg uit wie je bent en wat je wilt.
Breng ook al je kenissen op de hoogte van je plannen om naar Australië te gaan. Wanneer zij zien dat je enthousiast bent willen ze je graag helpen. Het verbaasde mij hoeveel mensen uit mijn omgeving nog contacten in Australië hadden.
Daarnaast is het een aanrader op op forums van emigranten een berichtje te zetten met de vraag of zij contacten in het bedrijfsleven hebben en je kunnen helpen aan een stage.
Succes!
Groetjes Marjan