Ik studeer P&A en wil volgend studiejaar een half jaar in Australie stage gaan lopen. Dat zou dan ongeveer januari - juni 2007 worden. En misschien nog wel langer als ik dat tegen die tijd wil…
Ik ben er nogal vroeg mee, maar vind het wel prettig om op tijd te beginnen met orienteren. Ik wil ook liever geen stagebemiddelingsbureau inschakelen, want ik vind het leuk om het allemaal zelf te regelen. En dat is natuurlijk ook een stuk goedkoper!
Nu ben ik er inmiddels wel achter dat het best lastig is om vanuit hier via internet een goede stageplaats te vinden op P&A-gebied. Ik heb zo’n beetje alle sites al gezien en ook via de goudengids naar bedrijven gezocht. In principe heeft ieder bedrijf wel een personeelsafdeling, alleen staat daar bijna nooit iets over aangegeven bij zo’n bedrijf. Daarbij wil ik ook graag een goede stage, waar ik veel kan leren. En om nou gewoon maar in het wilde weg brieven naar bedrijven in Australie te sturen, vind ik ook (nog) niet echt een optie.
Nu ben ik op zoek naar mensen die op P&A / P&O-gebied (of iets soortgelijks) een stage in Australie doen of hebben gedaan. En mensen die bedrijven daar kennen met een goede personeelsafdeling waarbinnen een stage mogelijk zou zijn. En natuurlijk iedereen die tips heeft voor mij!
Heej Mirjam,
waar volg jij je opleiding?
Ik ga ook in 2007 stage lopen, 1ste half jaar in Nederland en wil daarna een half jaartje naar het buitenland.
Ook australië geniet bij mij de voorkeur, het probleem is alleen dat het moeilijk is om uit te leggen dat het een stage is en dat je zelf ook bepaalde zaken moet kunnen verrichten bij de organisatie van je school.
Ik ben nog niet echt begonnen met zoeken, heb jij al resultaat hiermee?
Hoi allemaal!!
En ik die dacht dat ik gek was om er nu al mee te beginnen… Leuk om te lezen dat er nog zo’n mensen zijn zoals ik!
Nou ik wil dus ook graag op stage in australie, in januari 2007. Het gaat om mijn afstudeerstage van ong 4.5 maand.