Ik ga over een heeeeeele poos pas voor mijn stage naar Australië maar ben al druk bezig alles te regelen… Ik moet een school of cursus vinden om een bepaald aantal uren Engels te volgen en voor de rest druk bezig met werk en vooral, een slaapplaats vinden…
Als er nog mensen zijn met leuke ervaringen, tips of die meewillen…Hoor ik graag van jullie!:hihi:
Ik ben ook met hetzelfde bezig voor in februari 2009, ongeveer 6 maanden. Ik vraag me op dit moment af of het ook mogelijk is om veel dingen zelf te regelen. want de prijzen van verschillende bureaus vallen me tegen. Ik ga er de komende paar weken ook veel tijd in steken om dit uittezoeken. als je tips heb zijn ze altijd welkom. als ik wat vind zal ik ze ook op dit forum plaatsen.
verder lijkt het me wel een hele mooie ervaring, waar ik ook wel wat voor over heb.
Ik heb er ook echt veel voor over! Zit in me hoofd al met me teentjes in de zee…
Bij mij viel het visum regelen wat tegen, je moet dan dus een behoorlijke som geld op je rekening al hebben staan, hoop dat ik dat red haha…
Tips zijn meer dan welkom!
Alsk wat meer uitgevonden heb, zet ik het hier ook wel op. Ga je echt voor j studie dit doen of gewoon, omdat het je zo leuk lijkt?
Voor me studie heb ik het niet echt nodig (ik studeer civiele techniek (bruggen, wegen, enz. ontwerpen) . Ik denk wel dat ik leer om heel makkelijk contacten te maken en me engels een stuk verbeterd. Wat later wel weer handig is.
Maar ik doe het vooral om te kijken hoe is om zo ver uit Nederland te zijn. En omdat ik, als ik over 1.5 jaar klaar ben met school, ga werken en op mezelf ga wonen. Vanaf dan heb ik eigenlijk de kans niet meer om zoiets te gaan doen
verder ben ik gewoon nieuwsgierig hoe het is om daar mischien te blijven wonen. dus een goede kans om het uit te zoeken.
Ik zou zelf in 2009 ook op stage willen naar Australie. Ik ben ook benieuwd naar verhalen van mensen die al als eens stage hebben gelopen en nog tips hebben.
Hi allemaal,
Ik ga in augustus beginnen met mijn stage in Sydney. Als je nog zoekt, heb je hier misschien iets aan.
Zelf ben ik vanaf December 2007 tot begin mei 2008 zelf bezig geweest met zoeken naar een stage. Dit is helaas heel erg lastig omdat bedrijven het via tussenpersonen willen doen om meer zekerheid te hebben en veel organizaties hebben contracten met Australische universiteiten. Als je niet iemand in een bedrijf kent die invloed kan uitoefenen wordt het lastig.
Uiteindelijk heb ik via een duitse organisatie een stage gevonden, zij hadden binnen een week een aantal passende job descriptions voor mij en ze hebben mijn letter of motivation + cv doorgegeven aan de bedrijven die IK had aangegeven leuk te vinden. Binnen 3 weken kon ik een contract tekenen. Vergeleken met Nederlandse organisaties regelen zij veel tegen een redelijke prijs. Ik heb ze ongeveer elke dag wel weer een andere vraag gesteld en binnen een dag heb je antwoord, je krijgt een vast contactpersoon in Duitsland en een vast contactpersoon in Australië wat ik erg op prijs stelde. Ze hebben nog niet alle informatie in het Engels op hun website, maar als je vraagt of ze de job descriptions willen vertalen doen ze dat gelijk. Hun website is studentsgoabroad.com.
Reken wel van te voren uit hoe veel je hebt te besteden! Sydney is de duurste stad in Australië om te wonen (qua huur maar ook qua levensonderhoud).
Hallo allemaal…
Mijn verhaal…ik studeer voor docent Engels en moet in mijn derde jaar (komend jaar dus) naar een engelssprekend land voor 3 maanden…voor mij was toen de keuze snel gemaakt, niks geen Groot-Brittanië voor mij,maar Australië…Als ik later aan het werk ga zal ik nog alle tijd en kansen krijgen alles van Groot-Brittanië te zien, je vliegt er zo even heen… Met Australië is dat wel anders en daarom zie ik dit als een kans eindelijk eens dat prachtige land te bewonderen…
Olga, bedankt voor je info, daar heb ik zeker wat aan…het is een geregel maar ik ben er zeker van dat het 't allemaal dubbel en dwars waard is!
Hoi!
Ik ben ook op zoek naar een stage voor volgend jaar feb. Ik studeer commerciële economie en wilde dus een stage in de marketing of events… T was alleen makkelijker bedacht dan gevonden, ben nog steeds op zoek… Ga nu alle bedrijven die in Nederland zitten en ook in Australië gevestigd zijn een mail sturen met de vraag of ze een stageplek hebben… Hoop dat ik er wat reacties op terug krijg…
Als iemand nog tips heeft of ervaringen met stagebureaus graag!!
Kijk eens op www.stagehuis.nl. Was van plan om daarmee te gaan, maar heb uiteindelijk besloten om te gaan bakcpacken. Ik heb een paar mensen gesproken die daar hun stage hadden geregeld en was wel redelijk goed. Succes ermee.
Zo te horen ben ik niet de enige die binnenkort naar Aussie vliegt (27 jan) maar nog geen stageplaats heeft kunnen veroveren…
Ik ga de website van Olga eens bekijken (Thx!) maar het was idd handiger geweest als australie opener stond tegenover studenten die stage willen lopen (en goedkoper)
Wanneer vliegen jullie? En hebben jullie al huisvestiging geregeld?
Hoe staat het verder bij jullie?
Ik heb er wel super veel zin in en misschien kom ik jullie nog tegen?!
hallo mensen.
ik studeer werktuigbouwkunde MBO in eindhoven.
ik en drie andere klasgenoten van mij zoeken een stage in australie.
alleen is 600 euro(ongeveer de prijs van een gemd. bureau)wel veel geld om een stage plaats te vinden daar. daarom is mijn vraaag heeft iemand dat zelf kunnen regelen en/of kan u mij vertelle hoe ik dat meot regelen. mijn school heeft daar tot nu toe nog geen stage adderess zitten.