Ik ben eigenlijk op zoek naar hbo studenten die ervaring hebben gehad met stage.
Ik ben 2 jaar geleden naar australie geweest. Dus weet ongeveer hoeveel je kwijt bent aan dagelijkse kosten. Dus daar hoef ik geen informatie over.
Ik wil mijn stage die volgend jaar (januari 2012 - juli 2012) begint, in australie doen. Het gaat om een HBO Communicatie studie.
Ik zou graag willen weten of je kans kon maken op een beurs of fonds. Kreeg je nog een stagevergoeding en is het makkelijk om aan een stage plek te komen. Ik heb de voorkeur om op zoek te gaan naar een stage plek aan de westkust.
Is het met je stage nog mogelijk om een soort van bijbaantje erbij te hebben? Ik hoor graag wat van ervaringsdeskundigen.:wereld:
Vooral niet doen om een stage te regelen; all1one.com inschakelen! Niets dan ellende (eigen ervaring, en van bekenden). Een erasmus beurs zit er helaas niet in, dus misschien dat je eigen hogeschool iets van een scholarship aanbiedt? Saxion Hogeschool Deventer geeft iig ieder half jaar 12 studenten een scholarship van 500€ aan studenten die buiten de EU stage lopen, wellicht dat je eigen school ook zoiets aanbiedt. Een bijbaantje is wel te doen, hangt er alleen vanaf hoeveel uur je moet stagelopen en je zelf bereid bent om nog extra te werken. K werk op t moment 5 dagen van 9-17 en dan 2 dagen 18-22u plus weekenden 's avonds en das best veel als je nog wat wilt zien ;)!
Succes iig!
Thanks voor je reactie. Ik heb eigenlijk wel voorkeur om het zelf te regelen doordat ik aardig bekend bent met het land. Je had veel ellende toen je het zelf ging regelen. Wat ging er precies mis dan?
Het nadeel van zo’n bureau inhuren is dat je hier gewoon veel geld kwijt bent, wat je juist voor anderen dingen kan gebruiken.
En je hebt een bijbaantje. Wat voor bijbaantje? Het is inderdaad zo dat je dan geen tijd hebt om rond te reizen maar dat is ook niet de bedoeling. Dat doe ik wel na me stage.
Zelf regelen is altijd beter omdat je inderdaad zo 500€ of meer kwijt bent voor een stagebureau. Wat er fout ging? Het duurde een eeuwigheid voordat ze uberhaupt met een stage aankwamen, 1 waarbij ik magazines op alfabetische volgorde moest gaan leggen, deur openen, telefoon opnemen…toen nogmaals gemeld dat ik een HBO stage marketing zoek en geen gratis receptioniste wilde zijn. Toen vlak voordat ik weg ging een stage gekregen die nu zwaar tegenvalt aangezien zij het bedrijf niet hebben gecheckt en dus niet wisten dat het een heel klein bedrijf ipv een internationaal bedrijf is en dat net opgestart was met geen budget. Dus tja jammer maar helaas want kostte wel €600,-. Als bijbaantje werk k in een restaurant, dus geen moeilijk werk maar wel goed om extra bij te verdienen! Wat betreft stage regelen, gewoon bedrijven bellen/mailen dat je een stage plaats zoekt, (maar verwacht geen stagevergoeding) en vertel ze wat je zoekt en voor hen kan betekenen.
Leuk om te horen dat je graag naar Australië wilt.
Wij merken dat veel studenten toch last hebben met het zelf regelen van een stageplaats in Australië of Nieuw-Zeeland door de grote afstanden en het uitblijven van reacties of communicatie vanuit Down Under. Wij helpen daarom studenten op maat verder en hebben zowel in Sydney als Auckland een eigen vestiging om zo studenten zo goed mogelijk verder te kunnen helpen. Daarnaast sta je er dus op locatie ook niet alleen voor!
Om te kijken of je recht hebt op een beurs zou ik je willen verwijzen naar www.beursopener.nl hier kun je handige informatie terug vinden over de beschikbare beurzen.
Verder zie ik dat je al eens in Australië bent geweest, heb je dit destijds op een Working Holiday Visum gedaan? Zo ja dan zal het lastig zijn om stage te gaan lopen in Australië. Er zijn andere visums beschikbaar maar er zijn zeer weinig bedrijven die hierin kunnen en willen voorzien omdat dit zeer veel werk en kosten met zich meebrengt voor het bedrijf. Het is dan ook mssn verstandig in dat geval te denken aan een stageplaats in Nieuw-Zeeland.
Succes met het vinden van een stageplaats, mocht je meer informatie over waarmee wij kunnen helpen, neem dan eens een kijkje op www.stagehuis.nl
Ik vroeg me af of het nog gelukt was om zelf een stage te regelen down under? Ben namelijk ook op zoek naar een stage van ongeveer 4 maanden die in september moet starten Wellicht heb je tips of contactpersonen?
Alvast bedankt!
Ik ben ondertussen nog steeds hard bezig. Mijn stage begint namelijk pas in januari 2012. Vooral veel brieven aan het sturen enzo. Je CV wel goed aanpassen op australisch niveau. Maar ik hoor graag als je succes heb. Ik wil het namelijk niet via een organisatie regelen omdat je dan altijd gigantische bedragen moet betalen.
Idd zijn deze “stagebureaus” waardeloos! Ik was 600€ kwijt en niets dan frustratie toen bleek dat het bedrijf waar ik terecht kon alles veel mooier had verteld dan het was (bijv. 2 ipv 18 werknemers)! Probeer eens KPSS in Sydney, heb hier op eigen houtje een brief naartoe gestuurd en kon daar ook aan de slag maar had toen al een "plaats’ gekregen via het bureau. Verder de Rabobank, of andere internationale bedrijven. Wanneer je enthousiast en niet te stijf/zakelijk overkomt in je brief maak je al een goede kans!
Ik ga in februari 2012 stage lopen in Sydney bij het bedrijf Hoya Lens, geregeld vanuit stagehuis. Ze hebben veel ervaring met stagiaires en zijn erg enthousiast!!
Hoe was je stage bij Hoya lens? Ik heb namelijk op korte termijn een kennismakingsgesprek met Hoya Lens Sydney voor een afstudeerstage. Ik heb hierover nog een aantal vragen. Het zou mooi zijn als je op korte termijn op dit bericht zou kunnen reageren.