Stage Australie

Hallo!

Mijn naam is Eline en ik doe bedrijfseconomie op het HBO. Volgend jaar zit ik in de 4e en dan ga ik stage lopen. Dit wil ik graag doen in Australie! Ik merk echter dat het best moeilijk is een stageplaats te vinden. Heeft iemand misschien tips voor me? Ik zou er erg mee geholpen zijn!

Groetjes Eline

hoi eline,
ik studeer hbo toerisme en moet volgend jaar ook stagelopen, ik wilde ook graag naar australie, maar vind er idd weinig info over, dus als je wat ontvangt zou ik het graag van je horen!alvast bedankt, groetjes rieneke

Hallo Eline,

Als onderdeel van mijn HBO opleiding heb ik een 1/2 jaar stage gelopen bij University of Technology Sydney (UTS). Geweldige tijd, wonen in Balmain (hoogste pubdichtheid van Sydney), met de ferry naar Uni en 's avond lekker stappen.

Ik heb alle Universiteiten bij elkaar gezocht (stuk of 20) en ze allemaal een brief gestuurd (het is al een tijdje geleden). Daar zijn een aantal contacten uit gekomen en dus UTS gekozen. De private Uni’s kun je beter mijden, die komen meteen met prijzen per semester etc… De meeste Uni’s kunnen je ook helpen met huisvesting, zelf heb ik via mijn familie boven een pub gewoond, een gevaarlijke combinatie!

Als het allemaal door gaat kun je ook nog een Eurasmus beurs krijgen, je stage/afstuudeer bureau weet er waarschijnlijk meer over…

Succes
Meindert