Stage in Australië

hallo,

Volgend jaar Januari 2008 tot Juni 2008 ga ik stage lopen. Ik heb een grote drang om naar Australië te gaan:smile:. de oost kust trekt mij het meest aan. Dus zou ook graag meer informatie hierover willen.

Ik heb een paar vragen hierover en hoop dat mensen mij hierbij kunnen helpen.
Is er makkelijk een stageplek te vinden? graag zou ik informatie willen hebben over stage gerichte bedrijfen. ik doe een opleiding in de techniek.
is het daar makkelijk met onderkomen? studentenwoningen, studio’s etc.

Ik heb gehoord dat de bedrijfen daar geen stagevergoedingen geven. klopt dit? of valt er altijd wel wat te regelen? Is er ook een manier om nog aan geld te komen daar? ik heb wel een leuke pot achter de rug maar die gaat natuurlijk wel leeg en met 300 euro van studentfinaciering kom je ook niet echt ver:disgust:

Groeten
Arjan.

Hoy Arjan,

Ik ben ook van plan om in die maanden stage te gaan lopen aan de oostkust van Australie.

Ik ben sinds vandaag opzoek naar info. Ik weet niet of je al wat heb gevonden maar ik ben net op deze site gestuiterd
www.stagehuis.nl
Het is duidelijk een stuk goedkoper dan de rest.

Weet je trouwens welke visum nodig is? Ik las iets als een stagevisum maar anders een working holiday visum.

Groetjes Anita

Hallo Anita,

Wat leuk dat je er ook stage wilt lopen.
ik ben ook in contact gekomen met stagehuis en ik stuur volgend week het inschrijfformulier op.
Visum ben ik nog aan het uitzoeken. maar dat ga ik van het weekeinde ff goed achter aan.

misschien handig om contact te houden? er komt trouwens binnen kort op de site van stagehuis een forum wat wel erg handig zal zijn.

voeg me maar toe anders op msn [EMAIL=“arjanrobbemond@hotmail.com”]arjanrobbemond@hotmail.com

Groeten
Arjan.

Voor informatie is te vinden op Travel Active.nl zie onderstaanden tekst:

Hospitality Management Stages

Australië is een van de meest aantrekkelijke landen voor jongeren die reizen en werken willen combineren; vooral door de grootsheid, het weer, en de prettige werksfeer. Zit je nog op school en wil je tóch de sfeer van de Australische ‘outback’ proeven, is er voor jou het Stage Australië programma.

Voor studenten en young professionals in de hospitality en hotel management branche is er nu een stageprogramma speciaal hierop ingericht! Wij bieden betaalde hospitality management stages aan bij nationale en internationale hotel ketens en resorts, die je voldoende gelegenheid bieden om een ruime werkervaring op te doen in deze sector.

MOGELIJKHEDEN

Een hospitality stage duurt 6, 9 of 12 maanden en je kunt het gehele jaar door vertrekken. Om er zeker van te zijn dat er voldoende tijd is om alles goed te regelen, dien jij je wel uiterlijk zo’n 4 tot 4,5 maand voor gewenst vertrek aan te melden voor het programma.

Het programma bestaat uit is een cross-training om de stagiaire kennis te maken met een hospitality bedrijf. Het programma wordt op maat gemaakt aan de hand van de carrière wensen van de student zelf. De stagiaire kan ingezet worden op de volgende afdelingen:
Human Resources Food & Beverage Management
Hotel Management Events
Front Office Tourist Activities
Administratie Rooms Division

Als stagiaire dien je een praktisch gedeelte te voltooien op een of meerdere van deze afdelingen, en tegelijker tijd dien je een specifieke opdracht te voldoen; bijvoorbeeld praktisch werk op de Rooms Division afdeling met een project opdracht over Human Resources.
Je werkt tijdens je stage minimaal 20 uur per week (gemiddeld zo’n 20 tot 30 uur en in hoogseizoen soms 40 uur) in een gerenommeerd hotel of resort en krijgt betaald volgens de standaard salarisschaal van de branche, gemiddeld tussen de AUS $12 en AUS $15 Australische dollar per uur. Een perfecte manier om toch wat inkomsten te hebben tijdens je verblijf in het buitenland! Wil je meer werken is dan is dit vaak ook mogelijk, afhankelijk van het seizoen.
In je vrije tijd heb je voldoende gelegenheid om meer van het land te zien. Er zijn volop mogelijkheden om te surfen, duiken, hiken, of de Outback in te gaan. Zo ontdek jij Oz op verschillende manieren!

VOORWAARDEN

Voor wie:
[ul]
[li]Je bent tussen de 18 jaar en 30 jaar[/li][li]Je hebt een goede beheersing van de Engelse taal – bij twijfel volg je een taalcursus[/li][li]Je volgt een hospitality management of hotel management opleiding of hebt een dergelijke opleiding afgerond[/li][li]Je bent ambitieus en gemotiveerd – het grootse Australië trekt je aan en wilt hier heel graag meer van zien. Door een stage leer je het land en de taal van een andere kant kennen![/ul]Hoe lang:[/li][ul]
[li]Minimaal 6 maanden – maximaal 12 maanden[/ul]Aanmelden:[/li][ul]
[li]Vier en een halve maand voor vertrek – het hele jaar door[/ul]Kosten[/li]
6 maanden € 2295
9 maanden € 2625
12 maanden € 3450
Accommodatie bij een gastgezin v.a. € 135 per week
Inbegrepen:
[ul]
[li]Een goede voorbereiding & begeleiding van een vast contactpersoon vanaf het moment dat je je aanmeldt tot je terugkomst in Nederland[/li][li]Stage Guide[/li][li]Hulp & advies bij aanvraag stagevisum[/li][li]Gegarandeerde stageplek in de hospitality management sector bij een gerenommeerd hotel/resort[/li][li]Vergoeding tussen de €8 en €10 Euro per uur[/li][li]Hulp bij het vinden van accommodatie[/li][li]Ondersteuning van partnerorganisatie – ook in noodgevallen[/li][li]Certificaat als bewijs van deelname[/ul]Niet inbegrepen:[/li][ul]
[li]Je reis naar Australië (die wij graag voor je regelen)[/li][li]Maaltijden & accommodatie[/li][li]Visumkosten (€ 100 - € 300)[/li][li]Airport Pick-Up[/li][li]Werk- en reisverzekering. Travel Active heeft de voordelige en complete Tasman Verzekering. Lees snel meer![/ul]Aanmelden programma[/li]
Deze zal wel duurder zijn dan www.stagehuis.nl
Hoe meer informatie, hoe wijzer op reis/stage/werk, zullen we maar zeggen