Hallo allemaal!
Ik studeer aan de hoge hotelschool in maastricht en moet vanaf februari 5 maanden een operationele stage gaan lopen in een internationaal hotel. Nu kunnen we via school selectie doen of zelf een hotel zoeken en ik wil dat laatste doen omdat ik heel erg graag naar australie wil, en school dit niet op de lijst heeft staan…
echter mogen we geen gebruik maken van een extern stagebedrijf!! ik heb zelf al heel veel hotels aangeschreven maar die zeggen allemaal ongeveer dat er een bepaalde regelgeving is die me tegenhoud zelf een stage te regelen…
het gaat om een stage van 5 maanden, afdeling f&B frontoffice of housekeeping, met stagevergoeding.
heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi Marcel,
Leuk dat je in Australië wilt Stagelopen, het is inderdaad vaak zo dat ie via een hotelschool geen gebruik mag maken van bemiddelings buro’s dit maakt het vinden van een stageplaats in Australië een stuk lastiger.
Veel bedrijven in Australië willen vaak zeker zijn van goede verzekering van de student, zeker zijn dat de stageplaats noodzakelijk is voor opleiding, hulp en service vanuit Australie als er iets mis gaat met een stagiaire etc… , etc… Dit komt ook door een aantal wet en regel gevingen vanuit de Australische overheid die binnen veel werkgebieden gelden.
Vanuit Stagehuis werken wij al wel samen met een aantal hotelscholen in Nederland die onze service accepteren. Wij hebben dan ook al aardig wat ervaring in het regelen van hotel stages. Mocht je willen dan kun je jouw contact persoon van de opleiding altijd even contact met ons op laten nemen voor informatie!
We helpen je in iedergeval graag verder, mocht het niet mogelijk zijn dan wensen we je in iedergeval veel succes met het vinden van een passende stageplaats en hopen we dat dit voorspoedig zal gaan zodat je een top tijd tegemoet zal gaan in Australië. (de aanhouder wint altijd!)
Met vriendelijke groet,
Dolf Hendrikx
www.stagehuis.nl