Momenteel volg ik de opleiding commerciele economie duaal aan de Hogeschool Utrecht. Begin volgend schooljaar moet ik een half jaar stage lopen. Dit hoop ik mischien te doen op Curacao. Heeft iemand ervaring daarmee of kan iemand mij helpen aan een goede stageplek.
Zijn er nog meer mensen die dat van plan zijn? Laat het me ff weten, ben momenteel nog alleen en het lijkt me leuker om met meerdere te gaan…
CE is best wel een brede opleiding. Wat wil je precies doen?
Je kan in hotels terecht op de marketing afdeling of bijvoorbeeld in de dophin academy. Veel grote bedrijven hebben wel een marketing afdeling waar ze ook met stagaires werken.
Het maakt me niet zoveel uit wat voor werk, als het maar richting management/marketing is. Maar ik ben er achter gekomen dat het geen stage mag zijn, het moet een werkperiode zijn met een contract. Ik weet niet of je hierin bekend ben en of je andere mensen kent die ook voor een half jaar een werkcontract hebben gehad. Ik hoor het graag.
Weet iemand trouwens hoe het is geregeld met de kosten voor de reis? Vergoed je werkgever dat of moet je dat uit eigen zak betalen? En is daarbij ook nog onderscheid tussen stagelopen en werken?
Iemand meer ervaring mee, laat het me ff weten!
De kosten voor de reis als je stage gaat lopen komen zover wij weten altijd voor eigen rekening.
Indien je gaat werken in de Nederlandse Antillen en je hebt vanuit NL gesolliciteerd wil het nog wel eens voorkomen dat de werkgever je onkosten vergoedt.
Ga er voor de zekerheid maar vanuit dat je zelf de kosten van een ticket, verblijf etc. moet betalen.