Hallo!
Van februari 2016 tot mei 2016 ga ik stage lopen op een middelbare school op Aruba.
Mij vliegticket en accommodatie zijn geboekt. Ik heb echter wat moeilijkheden met het aanvragen van een stagevergunning.
De school heeft aangegeven dat ik het in principe zelf moet aanvragen en dat ik van hen een verklaring ontvang dat ik daar stage loop (dit is één pagina waarin vermeld staat dat ik stage loop en hoelang).
Voor de stage krijg ik geen vergoeding.
Ik heb gebeld naar DIMAS, maar het contact ging heel moeizaam aangezien de medewerkster moeite had met Nederlands en ik had achteraf nog meer vragen dan voordat ik belde.
-
Mijn allereerste vraag is of het wel nodig is om een stagevergunning aan te vragen, aangezien ik geen vergoeding krijg en ik een verklaring van de school ontvang.
-
Indien het wel het geval is, heb ik enkele vragen over het aanvraagformulier. Het gaat over de volgende punten: (als het goed is heb ik dit document hier bovenaan toegevoegd)
- Origineel betalingsbewijs retributies, afgegeven door de Ontvanger der Belastingen (SIAD) (niet ouder dan 6 maanden).
- Wanneer moet ik dit voldoen?
- Een compleet ingevuld origineel AANVRAAGFORMULIER VERGUNNING, ondertekend door de garantsteller (en de aanvrager).
- is dit aanvraagformulier gewoon hetzelfde formulier? Er staat groot boven ‘lijst der vereisten’
- G: Origineel formulier A, betreffende bekendheid WERKGEVER bij de SIAD (stempeldatum SIAD niet ouder dan 6 maanden) of een kopie “Verklaring omtrent fiscaal gedrag” (niet ouder dan 6 maanden).
- G: Duidelijke fotokopie identificatiebewijs van de garantsteller (indien de garantsteller vergunningsplichtig is alsmede een kopie van zijn/haar geldige toelatingsdocument).
- G staat voor garantsteller. Ik ging er van uit dat dit de school is, maar aangezien zij zeggen dat ik het zelf zou kunnen regelen, twijfel ik hierover. Klopt het dat ik beide documenten van de school moet ontvangen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
Alvast bedankt!
Ashley