Informatie stage en verblijfsvergunning

Hallo allemaal,

Eind januari ga ik samen met mijn zoontje van 4 naar Aruba voor mijn stage.
Ik ga tot ongeveer eind juni maar het is voor mij erg onduidelijk of ik nou wel of geen vergunningen nodig heb.

Mijn stagebegeleidster in Aruba zegt: ‘’ Niemand heeft hier ooit een vergunning gehad’‘.
En bij de Arubaanse ambassade in Den Haag zeggen 2 medewerkers iets anders. De man zei: ‘’ Nee, je hebt niets nodig’'.
En de vrouw die ik een paar dagen later sprak zei: ‘‘Ja, je hebt het wel nodig’’.

Ik ben nu redelijk in de war en ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen zodat ik straks niet voor verassingen kom te staan:)

Groetje Robin

je stelt 2 keer dezelfde vraag in 2 topics zie ik.
Ik heb je al antwoord gegeven. Als je meer specifieke info wilt pm mij dan even.
Waar ga je stage lopen, via welke opleiding etc dan kan ik het voor je uitzoeken.
Maar met je zoontje van 4 … ik neem aan dat je alles verder goed hebt voorbereid.
succes verder

Q

Robin , niet vervelend bedoeld, maar aan je reacties in andere posts te zien lijkt het alsof je voorbereiding niet zo geweldig is. Zeker als je hier met een kind van 4 gaat komen zou je toch goed op de hoogte moeten zijn van bv visa, scholing, opvang, kosten, etc etc. Dat is iets waar je stagebedrijf bij zou moeten kunnen helpen. Geheel vertrouwen op het goed bedoelde advies op dit soort fora is niet de meest optimale keuze. Iedereen is bereid je op weg te helpen maar wetgeving en regels veranderen snel op het eiland. Je wilt niet voor verrassingen komen te staan. Geld is wel een middel wat het hier makkelijk maakt voor je als je over ruim voldoende beschikt.

Beste Quotas,

Het ‘‘visum-verhaal’’ is erg onduidelijk voor mij zoals je waarschijnlijk al wel in de gaten hebt.
De school en opvang voor mijn zoontje is al geregeld.

Ik heb al met verschillende instanties om informatie gevraagd, waaronder de Arubaanse ambassade in Den Haag.
Helaas weet ik nog steeds niet wat nu de precieze bedoeling is. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de ervaringen van andere mensen.