Vandaag eindelijk het bericht gekregen dat ik vanuit school toestemming heb om op Aruba een minor te volgen.
Ik kan nu dus ook alles gaan regelen. Ik ga een minor volgen op het IPA.
In de papieren die ik heb gekregen van hen staat dat alle stagiaires die langer dan 3 maanden op Aruba willen blijven, bij DIMAS aangemeld moeten worden, documenten overleggen en leges betalen. (www.dimasaruba.com) Ik kom hier alleen niet helemaal uit.
Verder moet ik nog een verblijf hebben. Ik heb al gekeken naar Perle d’Or, maar ik wilde me nog verder oriënteren. Ik zoek iets voor rond de 400-500€ per maand. Misschien zijn er mensen die ook tussen feb en juli 2016 naar Aruba gaan en iets willen delen?
Hopelijk kan iemand me alvast helpen met deze twee vragen! Andere vragen zullen vast nog volgen.
Voor mij Is het visum ook een onduidelijk punt… Ben blij dat het niet alleen voor mij onduidelijk is:) mijn stagebegeleidster op aruba vertelde mij dat geen een van haar stagiaires een vergunning heeft of heeft gehad. Ik weet alleen dat jou stagebedrijf dit dit samen met jou moet regelen omdat ze hun gegevens ook moet vermelden.
Misschien kun je je op facebook aanmelden bij de groep: vraag en aanbod aruba. Daar komen regelmatig huizen/kamers voorbij!
OK beide … het is inderdaad onduidelijk. Ik loop volgende week even de HR binnen bij het bedrijf waar ik werk op aruba.
Groot bedrijf veel stageplekken dus die weten het wel. Als ik er niet uit kom ga ik voor jullie bellen.
Ik las op internet dat een visum niet hoeft, pas vanaf 6 maanden. Maar of: bij DIMAS aangemeld moeten worden, documenten overleggen en leges betalen. (www.dimasaruba.com) hetzelfde is al een visa weet ik niet.
Vaak krijg je een werkvergunning en of een contract. Ik vertrek in november naar Aruba voor onbepaalde tijd. Zodra je weet waar je moet zoeken voor een woning gaat dit vrij makkelijk. Er zijn redelijk wat studio’s rond de 1000 gulden (500 euro). Vraag en aanbod is indd ook een goeie! Verder heel Google afzoeken!! Als je nog vragen hebt of contact wil hoor ik het graag :)!
Robin en liesje - ik heb navraag voor jullie gedaan bij de grootste werkgever op het eiland. Ook 1 met erg veel stagaires.
Daar zegt HR dat iedereen die 4 weken of langer stage loopt een stagevergunning nodig heeft. Dat moet het stagebedrijf aanvragen bij de dimas.
Zelf ga je dat vrijwel nooit voor elkaar krijgen. Men weet dat er bedrijven zijn die dit niet doen bij stagaires die bv 2 of 3 maanden blijven maar dat is dus niet zoals de wet voorschrijft.
Persoonlijk denk ik dat er niet erg veel gebeurd als je geen vergunning hebt en evengoed stage loopt.
Ik weet dat een aantal verzekeringen in Nederland moeilijk kunnen gaan doen als je bv op een stage plek een ongeval krijgt.
Je bent immers niet legaal aan het werk. Vraag dat dus na bi je zorgverzekering als je geen stagevergunning krijgt.
Een reguliere werkvergunning of verblijfsvergunning krijg je niet als je van Nederland naar Aruba gaat op eigen initiatief zonder werk , bedrijf, arubaanse echtgenoot of ouders, of een flinke zak met geld. Maar dat terzijde.
Beste , ik heb tegen februari een nieuwbouwstudiootje klaar te Pos Chiquito , 200 meter van strand , 100 meter van bus , 50 meter van supermarkt en toch zeer rustig gelegen , prijs voor 1 persoon 450 € en indien bezet door 2 personen is 550 € , ik vertrek nu 6 oktober terug naar daar . Indien interesse zal ik wel mijn prive mailadres toesturen en enkele foto’s , grtjs Marc
U vermeld in uw bericht dat u bij de grootste werkgever op het eiland navraag heb gedaan.
Heeft u misschien de gegevens van dit bedrijf, zodat ik een sollicitatiebrief kan sturen?
@linalientje … dat is een vreemde vraag ? Tenzij je weet wat ik bedoel Het gaat hier om het ziekenhuis dus je kan niet zo maar een open sollicitatie sturen. Dat heeft overigens vrijwel nooit zin als je geen werkvergunning hebt op Aruba. In 99 van de 100 gevallen zal je mail ook niet beantwoord worden.
Ik begrijp dat dit een rare vraag is.
Maar ik wil heel graag voor 5 maanden stage lopen in Aruba. Los gezien van alle andere vragen.
Ik probeer dus alle bedrijven te mailen, want wie niet waagt wie niet wint.
Heb je inderdaad wat foto’s voor mij? Ik ben me nu allemaal aan het oriënteren op de verschillende opties.
En Quotas, ik ga geen stage lopen in Aruba maar ik ga 5 maanden een minor volgen bij de IPA. Zij hebben het over iets van DIMAS? Weet je hier meer over hoe dat zit?
de Dimas heeft een eigen wesite. Je hebt zeer waarschijnljik een vergunning nodig voor kort verblijf (studie).
Op de site staat een aanvraag form wat je kunt downloaden maar ik zou zeker de optie kiezen om bij de ipa eerst te informeren in hoeverre zij jouw hierbij kunnen helpen of zelf de aanvraga voor jouw kunnen doen. Het is echt veel makkelijker als de opleider dat doet ipv dat je het zelf gaat doen.
Dag lies, wij zijn met 2 meiden hier op Aruba, we zoeken nog een huis genootje vanaf die periode, misschien is het leuk om samen iets te doen. Is het mogenlijk het liefst zo snel mogelijk te Skypen want we hebben en huis op het oog. Laat maar weten groetjes!
Heb je een link of foto’s van het huis dat jullie op het oog hebben? Skypen wordt even lastig voor mij, mijn laptop is helaas opgestuurd om te repareren.Die is maximaal 4 weken weg.