Sri Lanka

Hallo,

Op vrijdag 29 juni vertrek ik voor 1 maand naar Sri Lanka!

Zijn er nog reizigers die rond die periode ook gaan?
(Ga vanaf Brussel via Munchen en Doha)

Wat zijn de bezienswaardigheden die ik zeker moet bezoeken? (mag zeker ook niet- toeristisch zijn).

In het binnenland liggen tamelijk hoge bergen, kan ik hier makkelijk een trektocht door maken?

Ik heb ook Paludrine en Nivaquine gekocht ivm malaria, volgens de dokter moet ik die dagelijks innemen, een vriend van mij zegt dat je de Paludrine al een week van tevoren moet innemen en de Nivaquine 1 keer in de week, 3 pillen ineens, wat is nu het beste?

Tips ivm overnachting enz zijn ook welkom!

Groeten, Geoffrey

Wij gaan niet, maar we zijn vorig jaar al geweest. Al onze ervaringen in de vorm van een reisverslag, veel foto’s en een lijst met tips staan op onze site www.bjusterbaarlik.nl

Wat de Paludrine en Nivaquine betreft: Als je ze al hebt opgehaald bij de apotheek, dan heb je een bijsluiter gekregen. Hier staat precies op hoeveel, wanneer etc.

Heel veel reisplezier in Sri Lanka. Het is een prachtig land met veel vriendelijke mensen.

Ik woon al 25 jaar in SL en malaria pillen zijn echt niet nodig tenzij je naar de oorlogsgebieden wilt gaan( niet doen!).

Trekking in de mountains is echt fantastisch maar zeldzaam. Er worden soms tochten georganiseerd in de Knuckels mountains (zoek internet) en een tocht van Horton PLains naar Adams Peak is mogelijk en spectaculair. Makkelijker is gewoon door de theeplantages te gaan lopen; watervallen enzo heb je overal.
Haputala en Badulla zijn goeie uitvalbases.

Alles is makkelijk teregelen ter plaatse.

Goeie reis!!

FS