Sri Lanka

Ik wil in januari 2017 een rondreis Sri Lanka gaan maken. Ik wil NIET voor de volledige drie weken gebruik maken van een auto + chaffeur, maar deze ALLEEN huren voor de reisdagen, en verder gebruik maken van een taxi om korte afstanden te overbruggen. Is dit mogelijk, heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi hoi,

Natuurlijk kan zoiets maar je overvraagt. Op de reisdagen heeft ‘de’ chauffeur dus werk voor jou en voor de andere dagen moet ie dan maar zitten niksen terwijl z’n autohuur, kosten levensonderhoud en zo gewoon doorloopt? Daar trappen ze echt niet in :chin:

Details vind je door te googlen op Sri Lanka Prikbord, maar zeer in het kort zijn de modellen:
[ul]
[li]Taxiritten, steeds andere chauffeur dus, kost Rs 75/km omdat ze daarna leeg terug moeten[/li][li]Rondreis, steeds zelfde chauffeur, kost Rs 45/km maar op de één of andere manier is er een dagelijkse minimumafstand (ook voor de dagen dat je op standplaats bent, of je nu gebruikt of niet je moet toch hem doorbetalen) en je bent ook verantwoordelijk voor diens onderdak & eten (bijvoorbeeld door accommodatie met gratis drivers quarter te boeken).[/li][/ul]

Wat jij wilt zou het taxirit-model zijn, maar het is dus wel op de reisdagen 60% duurder dan rondreis; bovendien kun je geen licensed tourguide krijgen die uitleg geeft terwijl dat voor rondreis (voor dezelfde prijs) wel kan. Of dit uiteindelijk goedkoper danwel duurder is, zie het rekenmodel waarnaar ik hierboven verwijs.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,

Dank je wel, helder. Wel nog de vraag aanvullend of het lastig is om een taxi te krijgen als je van a naar b wilt. Heb je daar ervaring mee?

Makkelijk te doen maar een stuk moeilijker om het voor de goede prijs te krijgen, er is niet altijd ruim aanbod en daarvan maken ze wel eens misbruik. De Prikbord-link geeft daarvan ook wat uit-het-leven-gegrepen voorbeelden.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,

Kun je me aan een betrouwbaar adres/link helpen voor een prive chauffeur?

Ja maar dan zul je een privébericht moeten sturen, reclame op WW is niet toegestaan :wink:

Dank,

<Erik> & [Sandya]