Eind oktober vertrekken mijn vriend en ik naar Sri Lanka voor een maand.
Graag had ik willen weten wat jullie tips zijn qua vervoer:
Is de site Rome2Rio betrouwbaar qua inschatting afstand, duur en prijs? Iemand hier ervaring mee?
Regel je best een driver op voorhand online? Of daar ter plekke?
Vb voor enkele dagen naar Jaffna?
We denken er dus ook over om Jaffna te bezoeken. Wie is er geweest? Was het de moeite om deze afstand af te leggen?
Ik hoor en lees ook heel wat zaken ivm het ‘lastigvallen’ van vrouwen.
Hoe ernstig is dit? Komt het voor dat vb dat je toch aangeraakt wordt, ook al is je vriend bij je?
Na opzoekwerk kom ik tot de volgende planning:
van luchthaven naar Negombo (driver)
Negombo naar Nilaveli / Uppuveli (trein?)
Oosten naar Anuradhapura( driver)
Anurad naar Jaffna(wat hier?)
Jaffna naar kandy (zware tocht… tips iemand?)
Kandy naar Nuwara Eliya (trein)
NE naar Ella(trein)
Ella naar Mirissa of Tangalle (driver?)
naar unawathuna (driver of bus)
naar Colombo (trein)
naar Katalpitiya (driver)
Zijn de vervoersmiddelen een goede keuze?
Alle feedback is welkom!
Thnx!
Zo ver ik anderen gesproken heb toen ik in Sri Lanka was, zijn het echt vrouwen die alleen reizen die worden lastig gevallen. Je hebt nergens last van, zodra je met een man reist. Hooguit in overvolle bussen, maar als je denkt dat de bus toch echt al ram vol zit, passen er toch nog mensen bij, dus dat je in die situatie wordt aangeraakt is niet zo verwonderlijk.
Ik heb alles met het openbaar vervoer gedaan, dat ging prima, maar ben niet richting Jaffa geweest.
Goed huiswerk. Als 't maar voor een paar dagen is het beste driver ter plekke regelen, wat je vanuit hier kunt regelen zijn primair Colombo-gebaseerde chauffeurs en jullie willen bijvoorbeeld A’Pura-Jaffna-Kandy doen dus chauffeur uit A’Pura.
Transportkeuzen:
Negombo naar Trinco (geen slimme keuze overigens, half oktober kan daar al de oost moesson pleuris uitbreken) is trein vanaf Colombo Fort, overstappen en direkt door met stoptreintje in Gal Oya. Vertrekt Fort 6 uur 's ochtends dus even lastig timen.
AP naar Jaffna is 4 uur met luxe express bus
En overal verder kan ook met bus ipv driver, is alleen langzamer en minder comfort.
Hi,
Misschien heb je wat aan mijn blogpost ‘Vrouwenzaken op reis’. http://www.groeten-uit.nl/vrouwenzaken-op-reis/
Staan een aantal tips in die je misschien verder kunnen helpen
Groet,
Saskia