Sri Lanka makkelijk te bereizen? Of beter kiezen voor Indonesië?

Hallo iedereen!!

Ik zou graag willen weten of Sri Lanka en eventueel de Malediven makkelijk te bereizen zijn??
Wij willen namelijk zelf rondreizen en niet met een groepsrondreis mee.

En is het veilig voor 2 jonge meiden??

En is het te warm in juli/augustus of wel te doen??

We zijn er nog niet helemaal uit of het Sri Lanka wordt. Indonesië lijkt ons namelijk ook helemaal geweldig! Waar zouden jullie voor kiezen?? We willen veel zien afgewisseld met strand! En we willen niet al teveel uitgeven op de bestemming zelf!! Ik weet dat de Malediven heel duur zijn maar geldt dat ook voor Sri Lanka zelf??

Alle tips/raad is/zijn welkom!!

1 like

Hallo meiden,

Sri Lanka is een geweldig land, tropisch, warm, groen. Ik reis als vrouw alleen en heb het er ontzettend naar mijn zin gehad. Bovendien is het er ontzettend goedkoop. Ik heb de halve wereld gezien, maar mijn hart ligt zeker in Sri Lanka! Mocht je meer specifieke details willen horen, bijvoorbeeld over excursies en dergelijke, mail me dan even.

1 like

Hi …M…,

Keuze in overvloed, als je Sri Lanka moet gaan vergelijken met Indonesie dan wint Indonesie het op zn vele eilanden; 13.766 geregistreerde eilanden in de Republik Indonesia. Daar zit wel wat leuks tussen.

Indonesie is niet duur, neem een pak euri mee…dagkoers ligt al tijden nabij de Rp 12.000 voor 1 euri

Gebruik je verstand en Hollandse nuchterheid ‘meid’ en Indonesie is veilig…
Een bom hou je niet in de hand…dus die kan zomaar ergens vallen; juist op Bali, maar nogmaals er zijn ruim 13.000 eilanden, er is meer dan Bali…

Bedankt voor jullie reacties allebei…!

We zijn er nog steeds niet uit waar we nu heel willen…er komen steeds meer landen bij: Maleisië, India, Mexico/Guatemala…genoeg dus…Dat maakt de keus alleen maar moeilijker.

We hebben wel een aantal eisen:

  • makkelijk te bereizen
  • veilig
  • redelijk goedkoop
    maar de keus blijft moeilijk…

Hi …M…,

Suuk-6 met je keuze, en goede reis als het zover is.

Ach jullie zijn nog jong. Er blijven dus nog jaren genoeg over om ook naar andere landen te reizen. Wij gaan trouwens 28 april naar Sri Lanka. Als we terug zijn zetten we ons verhaal, veel foto’s en een lijst met tips op onze site. Ik begrijp dat jullie in de zomer willen gaan. Als je nog even geduld heb kun je na onze terugkomst op onze site kijken hoe wij het hebben gehad.

gr Maaike
www.bjusterbaarlik.nl

Ja daarom, tijd genoeg!

Ik ga de site zeker bekijken!! Bedankt.

Gaan jullie trouwens ook zelf rondreizen?? Of hebben jullie een georganiseerde rondreis geboekt?

Deel georganiseerd en deel zelf.

ok! heel veel plezier alvast!!

Wij hebben vast een lijst met tips ovr Sri Lanka op onze site gezet. Hier kun alvast wat informatie vandaan halen. Wat in ieder geval erg belangrijk is, is dat je een hele goede reisgids hebt. Wij hebben de Ned. versie van de Inside Guide. Met deze gids kun je je goed zelf redden. Hierin staat veel info ter voorbereiding, over het reizen naar en door SL, plattegronden, achtergronden, foto’s, thema’s, kunst/cultuur, nuttige adressen, sport en ontspanning en nog veel meer. Kortom: een supergids! Momenteel is de Ned. versie (2004) overal in de boekwinkels uitverkocht. In het najaar van 2006 komt er een nieuwe Ned. versie. De Engelse versie is nog wel volop te koop. Sommige ANWB winkels hebben de Ned. versie nog wel. Gewoon naar een vestiging bellen, dan kunnen ze in de landelijke computer kijken, waar nog een Ned. exemplaar ligt. Of je kunt het via markplaats proberen. De Lonely Planet is ook goed, maar dan zit je ook met een Eng. versie.

gr Maaike
www.bjusterbaarlik.nl

1 like

Zelf heb ik voor Thailand ook de Lonely Planet gebruikt. Vond het zelf wel een fijne gids maar ik zal ook eens kijken naar de Inside Guide.

Bedankt voor de tips alvast!

ik zit nu jullie site te bekijken en ik ben zelf afgelopen oktober naar Curacao geweest. Ik herken wel wat dingen uit jullie verhaal zoals de Grote Knip en Cas Abao. Leuk!!

Het fijne was dat wij natuurlijk niet echte toeristen zijn. We kunnen als we daar zijn altijd de auto van familie gebruiken. Wij zijn in vorig jaar febr/maart ook nog “even” op familiebezoek geweest. Je hebt dan al snel het gevoel dat je thuis bent. Je kent de kleine mooie baaien, die toeristen niet kennen. Je bent dan helemaal alleen met z’n tweetjes in zo’n schitterende omgeving. De stilte, het kabbelende water, de veelkleurige tropische prachtig vissen die tussen je benen doorzwemmen als je pas een meter het water in bent gelopen… Jammer dat het zo ver weg ligt en zo vreselijk duur is om “even” een familiebezoekje af te leggen. Het is niet anders!

SRI LANKA EN INDONESIE ZIJN ALLEBEI MOOI
MAAR INDONESIE HEEFT VEEL MEER AFWISSELINGEN DAN SRI LANKA
DE EILANDEN ALLEEN MAAR ZIJN AL VERSCHILLEND, EN DE CULTUUR,

INDONESIE HEEFT BIJNA ALLES ONDER EEN DAK, BEHALVE VEEL SNEEUW
VEEL GOEDE :zon02:INFORMATIE EN FOTO’S VIND JE OP WWW.INDONESIE.NL

1 like