Sri Lanka Koggalla beach

weet er iemant toevalig hoe de situatie op dit moment is vanwege de slechte berichten en wat zijn leuke uitstappen vanuit dit hotel

De slechte berichten gaan alleen over de aanslagen die de Tamils in het noorden en oosten plegen. Helaas is dit niets nieuws, want dit is al vele jaren zo. Wij zijn in mei naar SL geweest en hebben een rondreis door SL gemaakt. Touroperators en gidsen gaan zelf ook niet naar de risicogebieden. Wij hebben niets meegemaakt of meegekregen i.v.m. deze onlusten. Kijk maar op onze site hoe wij het hebben ervaren. Op de site staat ons reisverslag/route, meer dan 500 foto’s en een grote lijst met tips.
Ik zou zeggen: ga en geniet van al het moois wat Sri Lanka te bieden heeft. Voor leuke uitstapjes: neem de bus, trein of tuktuk (3-wheelers). Deze vervoersmiddelen zijn al een geweldige ervaring op zich. En vergeet vooral niet dat je op ALLES MOET afdingen. (tips hiervoor staan ook op onze “tiplijst”.
Veel plezier en een fijne vakantie toegewenst.

gr Maaike
www.bjusterbaarlik.nl

Kogalla Beach is niet echt een bruisende dorpje maar je kan er wel leuke excursies vandaan ondernemen.
Verder heb je natuurlijk in dit gebied geen last van de Tamils.

Hallo iedereen
Zoals maaike al in haar bericht schrijft is de situatie met de tamil tijgers al jaren zo in sri lanka.
Zo nu en dan zijn er inderdaad aanslagen, maar deze zijn niet gericht op de toeristen maar op de regering van sri lanka.
Helaas word het allemaal erger gemaakt dan dat het in werkelijkheid is.
Tuurlijk zijn de aanslagen niet mis en komen er ook onschuldige mensen om het leven.
Maar door alle negatieve berichten loopt het toerisme dus ook terug.
En dat is dus een groot probleem op het moment.
Vele mensen komen daar door zonder werk te zitten, hotels staan er verlaten bij.
Maar mensen wat ik zeggen wil blijf niet weg voor deze negatieve berichten.
Als je je zelf aan de juiste regels houd en je laat je goed voorlichten door de juiste mensen daar ter plaatsen is het land net zo veilig als een ieder ander land.
Vandaar dat we dit forum ook hebben opgericht om mensen weer in de moed te krijgen om dit prachtige eiland te gaan bewonderen.
Het is voor een ieder een beleving om al het moois wat dit eiland rijk is te zien.
En voor de gastvrije bewoners van sri lanka een lust om weer meer toeristen in hun land te kunnen verwelkomen.
Als er een echt negatief reisadvies zou komen krijg je daar van je toeroperator vanzelf bericht over.
Dus ik hoop dat er veel positieve reakties mogen komen op ons forum.
en als je inderdaad meer info wil over sri lanka is de site van maaike een goed tip om eens te gaan kijken.

groetjes glowy2

Voor wat betreft de gevaren in Sri Lanka zeg ik alleen maar hetzelfde kan je overal over komen en niet alleen in dit prachtige land.
Je moet het niet gaan opzoeken en weg bljven uit die gebieden en streken waar veel aanslagen worde gepleegd en dan denk ik met name aan Colombo.
Ben begin 2008 nog in Trincomalee geweest en daar was eigenlijk het vrij rustig alleen de checkpoints de meeste mensen hebben het gewone leven alweer opgepakt.
Ben nu 17 keer in dit prachtige land geweest en heb nergens ooit een enkel probleem gekend/gehad, met uitzondering dan van die checkpoints, ook geen probleem maar je komt ze wel overal tegen, is een lastig iets iedere keer weer die tas open maken en alles wordt nagekeken en zijn er dan ook nog Srilankanen bij dan is het helemaal erg, die worden als het ware onderste boven gekeerd, ik doel hier dan wel op de weg naar Trinco en Nilaveli, rest is weinig of geen controle.
Wat Kogalle Beach betreft, is niets meer van over een klein rustig stadje zonder een toerist, trouwens in de gehele zuid en westkust is geen toerist meer te vinden op een enkele na, is jammer maar wel waar.
Wanneer er vragen zijn hoor ik het graag.