Spullen weggeven

Het is bijna zo ver,

A.U.B snel reageren.

Wij gaan Zaterdag 28-06-08 naar Cuba.
Nu hebben we heel veel spullen verzameld +/- 8 kilo.
Hiervoor heb ik nu een aparte weekendtas, die zit nu helemaal vol.
Is dit wel verstandig ? onderscheppen ze die niet bij de douane in Cuba ?

Dit zit er in:
Veel knuffels 15 stuks
Smurfen van de AH 30 stuks
Jetix Knikkers 100 stuks
Zeepjes 100 stuks
Voetbalplaatjes
Pennen 30 stuks
T-shirts 7 stuks
Kleine tubes tandpasta 30 stuks

We krijgen dit echt niet meer tussen onze gewonen bagage.
Daarom alles in een aparte weekendtas.
Wie heeft hier ervaring mee ?

Verder wordt er hier en daar afgeraden om in het openbaar spullen weg te geven omdat dit de onderlinge verhoudingen zou verstoren en kan leiden tot ongewenst bedelgedrag.

wie kan daar iets over vertellen.

Groetjes,
Remko

Hoi Remko,

Leuke verzameling neem je mee! :slight_smile:

Wel een lastige vraag. Ik heb er geen ervaring mee om een apárte reistas mee te nemen voor de spulletjes die je wilt gaan weggeven. Ik zorg namelijk altijd gewoon dat mijn eigen koffer vol zit met alleen maar dingen om weg te geven.

Ik heb wel een keer meegemaakt dat een van de ritsjes van mijn koffer opengeknipt was, waardoor mijn koffer een klein beetje open kon. Ze hebben een hand in het gat gestoken en letterlijk gezócht naar kleine dingen. Vond het heel vreemd. Maar ik moet bekennen dat ik het idee heb dat dit niet op Cuba gebeurd is, maar nog op Schiphol, waar mijn koffer achtergebleven was…

Het risico is er altijd… Zorg gewoon dat je er een goed slot op hebt zitten, maar ook weer niet te groot. Het zou gewoon goed moeten gaan, lijkt me.

Qua weggeven: ik doe dat meestal ook niet in het openbaar. Soms kan het wel als een goed ruilmiddel fungeren. Ga op je gevoel af en kijk wat kan. Als er niet al te veel andere mensen bij zijn, kan het best.

Alvast een hele fijne reis gewenst!

Liefs,
Carolina

Dag Carolina, dag Remko,