toevallig iemand op 8 augustus naar cuba?

Dan ga ik ook. eerst week busrondreis cuba libre en dan weekje varadero. nog meer mensen?

Ikke helaas niet, maar ik wens je een hele fijne vakantie!

Liefs,
Carolina

Beste Bastiaan,

Helaas ga ik dit jaar niet meer naar Cuba, maar ik heb wel een paar spullen die er naar toe moeten. Zou je bereid zijn om wat mee te nemen?

Ik hoop dat je een reispartner vindt. Met z’n tweeën is toch leuker dan in je eentje.

Groetjes,

Carmen

Hey Carmen

Sorry maar ik neem geen spullen mee voor mensen van internet. Het is me al is eerder gebeurt dat iemand me dingen probeerden te laten meenemen die illegaal zijn. Misschien is het handiger om gewoon te versturen?

Ben trouwens niet alleen en het is ook nog is een groepsrondreis.

Bastiaan,

Het spijt me dat je een slechte ervaring hebt opgedaan met het meenemen van spullen voor andere mensen. Ik begrijp dat je het dan niet meer aandurft.
Gelukkig is niet iedereen crimineel.

Als je het handig vindt om spullen naar Cuba te versturen, dan ken je het Cubaanse systeem blijkbaar niet.

In ieder geval heel veel plezier in Cuba.

Carmen

grin Ik voel hier enig sarcasme… :smiley:

Maar je hebt gelijk Carmen, ik ken het Cubaanse systeem ook, opsturen is ABSOLUUT GEEN optie… Helaas…

Jammer genoeg ga ik voorlopig niet, dus ik kan je niet helpen. Waar moeten de spullen naartoe en hoe groot is het pakketje?

Liefs,
Carolina

Wat ik enkele keren opgestuurd heb, was meer een grote envelop met kaarten, brieven, foto´s en dat gaat normaal goed. Alle paketten zijn aangekomen binnen redelijke termijn van 4 weken. Ook andersom heb ik regelmatig brieven, kaarten en foto´s gekregen. Als het nu grotere paketten worden dan zou ik dat ook liever meegeven dan opsturen.

Een datum heb ik nog niet, maar zeker is wel dat ik deze maand voor enkele dagen naar Havana ga…… joepie :banana:

:smiley: Ben jaloers, maar ik gun het je van harte.

Je moet alleen niet vergeten, dat jij vanuit Guatemala verstuurd, dat is volgens mij toch nog even wat anders dan vanuit Europa…

Mijn ervaring is niet goed met het versturen via de normale post, als een envelop al aankwam, was die zeker geopend en alles wat maar iets van waarde had eruit. Het hoeft niet altijd zo te gaan, maar ik kan me voorstellen dat in hun ogen alles wat van het zo “rijke” Europa komt, wel waardevol spul moet bevatten.

Het blijft corrupt, dat Cuba…

Liefs,
Carolina

Oeps, vergeten erbij te zeggen. Alles wat ik met de gewone post verstuurd heb, dat deed ik vanuit Nederland… lang voordat ik in Guatemala ging wonen.

Sinds dat ik hier zit heb ik buiten enkele documenten tbv legalisatie nog niets anders gestuurd via de post… meestal meegegeven of zelf meegenomen. Niet omdat ik de post minder vertrouw, maar gewoon omdat meegeven veel sneller is :slight_smile:

Hola Carolina,

Ik heb het niet sarcastisch bedoelt. Ik vond het alleen vreemd om te horen dat versturen het beste was. Zoals jij ook zegt met de post versturen naar Cuba is een grote DON’T.

Ik heb er alle begrip voor als mensen geen spullen voor anderen willen meenemen. Het is ter slot van rekening niet zonder risico’s.

Ik heb een pakketje van nog geen 5 kilo’s die naar Cardenas moet. Het betreft voornamelijk kleding.

Groetjes,

Zenaida

5 kg. is nogal wat als je vanuit Europa maar 20 kg. mag meenemen. Misschien dat je er verstandiger aan doet om het pakketje wat lichter te maken voordat iemand die mee kan nemen. Vergeet niet dat de meeste mensen die naar Cuba gaan al extra dingen meenemen om daar weg te geven.
En als ik terugdenk aan hoe ik dat deed, dan kreeg ik met moeite 23 kg. in mijn koffer en maar lief kijken bij de Martinair en Iberia balie…

Hahahahahahaha, kan jij dat inmiddels ook al zo goed Igor? Apart overigens dat jij blijkbaar wel regelmatig pakketjes vanuit Nederland goed hebt kunnen versturen, ik heb daar echt mindere ervaring mee…

Zenaida, ik had een lichtelijk sarcastische ondertoon echt wel kunnen begrijpen hahaha. :slight_smile:

Bijna 5 kilo is inderdaad erg veel om mee te geven. Toen ik nog in Nederland woonde, had ik een klein netwerkje van mensen die ik kende die ook regelmatig naar Cuba gaan. Ik ga ieder van hen altijd wel een klein beetje mee. Dat heeft 2 grote voordelen:

  1. Je geeft maar een klein beetje mee, waardoor het een niet al te grote last is voor de mensen die je een dienst bewijzen en
  2. Je vrienden in Cuba krijgen verschillende keren kadootjes, dat is natuurlijk ook altijd leuk!

En dan maar afwachten wat het eerste aan zal komen! :slight_smile: Daarbij, als ik dan naar Cuba ging nam ik ook altijd iets mee voor hun. Zo leerde je ook weer andere Cubanen kennen. Erg leuk altijd! :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Het is ook niet mijn bedoeling om alles als één pakketje te sturen. Ik ben al blij als er iemand één paar sokken wil meenemen.

Inmiddels heb ik in een vlucht van morgen 2 kilo’s aan ondergoed enz. met iemand kunnen meegeven. Nu hopen dat het goed aankomt.