Kunt u helpen om wat kilo's mee te nemen naar Cuba?

Hallo,

Elke dag gaan veel mensen van Nederland naar Cuba op vakantie. Ze nemen wat nodig is voor hun vakantie die vaak niet komt op 23 kilo’s (per persoon als ruimbagage) die bijna alle Vliegmaatschappijen aanbieden, als handbagage is dit 10 kilos.

Ik kom uit Cuba, ben in Havana geboren. Elke keer als ik naar Cuba ga, omdat ik de situatie daar heel goed ken en moeilijk voor mij is om er niets aan te doen, neem ik wat ik kan om daar te helpen en neem veel kilo’s. Het maakt niet uit wat, want daar is het echt zeker nodig als iemand iets geeft. De gemiddelde salaris ligt tussen de 25 en 30 euro per maand. Voor gepensioneerde, zoals mijn vader, is dat minder.

Mijn idee, zonder er veel aan te doen. Als u of iemand die u kent naar Cuba gaat en van de kilos die u mag meenemen, ruimte heeft om wat kilos mee te nemen en wil helpen om wat mee te nemen, hoor ik het graag. Ik ben aan het idee begonnen om out the box te denken en het verschil maken om daar te helpen. De spullen en dingen die daar nodig zijn, heb ik al en ik kan het bij u thuis brengen. Op deze manier, helpt u veel mensen die het echt nodig hebben.

Ook kan ik tips geven als u of iemand die u kent naar Cuba gaat. Ik ben in Havana geboren en heb familie en kennissen daar.

Bedankt. Muchas gracias!

Cuba reizen

Hallo Yanet.
Wij verkopen in Amerika fiets vakanties. Zoals jij van oorsprong a Cubaanse bent, ben ik geboren en getogen in Nederland. Wij bieden een reis aan naar Cuba die helemaal georganiseerd wordt volgens de Ofac regels. Since wij de meeste reizen verkopen naar West Europa en in Euros moeten betalen hebben we een paar bank rekeningen in Nederland. Helemaal legaal, staan ingeschreven bij de KvK maar een van die banken zegt dat hun interne regels strikter zijn dan de EU en Ofac regels en willen geen zaken met ons meer doen tenzij we de Cuba reis van onze web site halen. Ik vind dit zeer vreemd. Ik denk dat er een andere reden is waarom men van ons af wil en op deze manier probeert ons af te stoten. Want TUI biedt vele reizen aan naar Cuba vanuit Nederland. En die werken ongetwijfeld ook met een Nederlandse bank. Wat denk jij hiervan? Een anrwoord wordt zeer gewaardeerd.

Hallo Yanet. We gaan volgende week naar Cuba en ik wil graag wat cadeautjes voor onze gasten me te nemen. Heeft u wat tips? Alvast bedankt.