Spullen meenemen Dom. Republiek en Haiti

Hoi allemaal
ik ga 22 aug naar Soshua.Mag 46 kg extra bagage meenemen.
Dringende vraag voor iedereen met ervaring daar:

1. Ik wil een paar dagen naar Haiti, met wie kan dit en waar hebben de mensen daar de meeste behoefte aan. Schoolspullen of juist kinderkleding.
    Ik ben verpleegkundige,zal ik medicijnen meenemen of krijg ik last bij de grens van haiti/
    Ben aan het inzamelen en heb veel schoolspullen. Haiti of dom rep.??
    Samengevat; hoe naar haiti, wat hebben de verschillende mensen nodig.
    Verder zijn alle tips en ideeen welkom
    groetjes marjo56

.

Hoi lindaesc
Bedankt,goeie site. Ik moet alleen even lid worden. Weet jij hoe ik wimpy kan bereiken en ik neem aan dat hij betrouwbaar is…
Heb ook veel aan de tips om niet zo maar uittedelen zoals in afrika maar blijkbaar is het hiet toch wel even anders.
groet marjo56:dag:

Hallo ,
ik denk dat hier in sosua veel behoefte is aan schoolspullen enz.met medicijnen weet ik ,t niet i.v.m. De invoer
ik woon 11 jaar hier en heb genoeg adressen waar de mensen er gelukkig meezijn,
desnoods wil ik je ophalen in sosua ,dan kunnen we,t samen uitdelen,
grt

.

Wimpy is hele leuke gast met perfecte excursies. Zeker een aanrader.
Alleen … zijn excursies zijn in Punta Cana, minimaal een uurtje of 8 per bus bij Sosua vandaan.

In Maimon is een kliniek die gerund wordt door de nederlandse Henny.
Wil je met haar in contact komen, kijk dan op www.shdr.nl

hallo marjo,
ik heb je een paar keer gemaild om je te helpen ,
heb tot heden nog niks van je gehoord,
laat een berichtje achter,
grt

hoi sargento,
heel vriendelijk bedankt voor je hulp,maar heel toevallig gaat de dochter van mijn vriendin in dezelfde tijd wat ik niet wist want ze woont niet meer thuis.Zij heeft daar contacten dus we gaan gezellig samen.
Succes met je forum verder,was leuk om te lezen.
groetjes marjo

Hoi sargento.
Ik vind dat niet zo’n aardig mailtje.
je schrijft dat ik als verpleegkundige meer respect moet hebben en je sneller terug had moeten mailen.
Punt 1; Ik had je zeker een mail terug gestuurd maar ik ben nog niet weg!!
Punt 2; ik woon in een dorp en ben met de auto bedrijven i n de grote stad afgegaan om allemaal nieuwe spullen voor jouw land te verzamelen,
Dit is buitengewoon goed gelukt maar ik heb ook nog andere dingen aan mijn hoofd.
punt 3;Respect voor jou heeft niets met mijn beroep te maken en als forumbeheerder zou ik wat aardiger zijn tegen mensen die zich het vuur uit de sloffen bietsen voor een ander land. kortom de spullen komen zeker goed terecht en nogmaals bedankt voor je mail en succes met je forum want dat was mijn boodschap
groet marjo

Hoi Marjo
Ik weet niet wat voor een berichtje je hebt gehad van Sargento, maar ik bewonder het zeer dat je zoveel moeite doet om spulletjes bij elkaar te krijgen voor een land waar je zelf nog nooit geweest bent en tenslotte zit ook niet iedereen iedere dag op internet om maar mailtjes te sturen.

Leuk dat de dochter van je vriendin ook gaat. Is toch altijd veel gezelliger en als zij er al mensen kent, is des te leuker dan kun je het rechtstreeks bij de mensen thuis brengen, of kerkgemeente of school, of waar zij haar contacten heeft.
Ik hoop dat je een hele mooie vakantie hebt en dat je heel veel mensen blij kunt maken met je spulletjes.

groetjes Bianca