Spontane reisgenoot gezocht voor Zuid-Amerika jan 2009

Hallo!

In januari 2009 ben ik van plan om zuid-amerika te gaan verkennen. Eerder ben ik een half jaar naar Australie en Nieuw Zeeland geweest. Nu ik weer een half jaar terug ben in Nederland, wil ik meer zien van de wereld. Ik ben op zoek naar reisgenoten die niet moeilijk doen en flexibel zijn. Omdat mijn vriendinnen allemaal aan het werk zijn of een opleiding volgen, hoop ik via deze weg een lotgenoot te zoeken. Ik reis niet graag in mijn eentje in zuid-amerika… Mijn plan is om een paar maanden te gaan, heb nog geen vaste route in mijn hoofd. Heb je ook plannen om naar zuid-amerika te gaan? Dan hoor ik het graag!

Groetjes Renate

Hola!

Toevalligerwijs vertrek ik rond die tijd richting Bolivia met m’n vriendin. Maar je hoeft echt niet op zoek te gaan naar gezelschap joh! Zodra je je aanmeldt bij een salsaclub, taalschool of vrijwilligerswerk ontmoet je genoeg andere leuke medereizigers. Of tijdens een leuke tour kan het ook zijn dat je leuke medereizigers ontmoet.

Welke landen ga je bezoeken?

he Renate!

Goed idee, ik wil wel mee. Met meerdere is inderdaad leuker dan alleen, ik ken het probleem.

Laat wat horen als je het leuk vindt.

groetjes

Hey!

Ik wil ook graag naar ZA in Jan! En zoek nog een reisgenootje! Ik weet nog niet hoe lang want moet vrij vragen van mijn werk… Maar wil zeker weg! Het lijkt me erg leuk om Spaans te leren in ZA… Ecuador, Costa Rica VEnezuela, Guatemala zijn allemaal landen die me zooooooo gaaf lijken om heen te gaan! Als je het wat lijkt, misschien kunnen we samen gaan!

Groetjes Andrea (24)

Ha Renate,
Ik ga 28 november weg om rond te reizen. Eerst ga ik een paar dagen naar New York en dan vlieg ik door naar Suriname (daar heb ik vorig jaar stagegelopen en later nog weer op vakantie geweest). Daar blijf ik tot eind december/begin januari. Daarna wil ik rondreizen door Zuid-Amerika. Ik heb nog geen echte planning, maar Argentinie, Uruguay, Chili en Equador lijken me erg leuk, maar alle andere landen ook. Ik ben erg flexibel en het is ook niet mijn bedoeling om vooraf al een hele planning te maken, ik zie daar wel wat ik precies ga doen.
Ik ga in mijn 1tje, mocht je belangstelling hebben om een gedeelte (of helemaal) mee te reizen, dan hoor ik het wel van.
Groetjes
Gerrit
[EMAIL=“gerrit_dollen@hotmail.com”]gerrit_dollen@hotmail.com

Hi Renate (en alle anderen…)

Ik ben ook van plan om in januari naar Zuid-Amerika te vertrekken. Planning is om te starten in Argentinie (BA, beginselen spaans leren). Daarna naar het zuiden hiervan en omhoog via Chilii en noord-west Argentinie. Hierna nog ‘even’ langs Peru en Equador en als het mee zit Bolivia. Hierna richting de Amazone en misschien nog wel een stuk kustlijn van Brazilie. Hierna naar Colombia/Venezuela/Panama om vervolgens in midden-Amerika in ieder geval Costa Rica aan te doen en wellicht nog door naar Guatemala. Dit alles in 6 maanden tijd, wat natuurlijk nooit van zijn lang zal ze leven gaat lukken…

Lijkt mij in ieder geval ook leuk om contact te krijgen/hebben/houden.

Ik ben trouwens van plan om een enkeltje BA te boeken en dan wel zien. Heeft iemand enig idee of dit handig is?

Groeten, Martin!

@ Martin

Ik heb een zelfde soort plan…alles in iets minder dan 7 maanden. Met een budget van ongeveer 1000 euro per maand. Hoop dat ik genoeg tijd en genoeg geld heb :slight_smile:

Zelf kon ik geen goedkoop enkeltje vinden en heb ik dus een ticket naar Rio en terug vanaf LA gekocht. Dit is wijzigbaar voor 50 pond.

Prima inderdaad. Welke maatschappij? BA? Beetje te betalen ticket? Heb er nu een in optie via Killroy voor 1200 naar BuAr en terug van San Jose (Costa Rica). wijzigbaar voor 35€ met Delta Airlines. Zelf eentje gevonden nu via Iberia voor 970€. Wijzigbaar voor 120€. Wordt dus waarschijnlijk de laatste. Vertrek op 20 januari. Je hebt trouwens wel een ruim budget… denk dat ik op dit moment rond de helft hiervan uitkom…

Ohja… Je mag in Arg maar 90 dagen blijven he… Weet iemand wat je het beste kunt doen als je een ticket heen hebt op 20-1 en terug gaat op 15-8 vanaf costa rica?? Beter terplekke omboeken om gezeik met de douane te voorkomen? Of doen ze daar niet zo moeilijk om, als je vertelt dat je gaat rondreizen? Iemand specifiek ervaring met Delta en/of Iberia?

BA, maar wel vanaf Londen…allebei direct voor 815 euro. Onze reisdata schelen niet veel dus we gaan ongeveer even lang weg. Ik ben bang dat ik niet uitkom met het geld, m’n verzekeringen moet ik er ook nog van betalen… ik zie het wel!

En ik ga denk ik ook een buskaartje kopen om te bewijzen dat ik op tijd het land verlaat…gewoon voor de zekerheid.

Nou, het lukt me niet om jullie een berichtje te sturen, maar ik heb ook een reis door Zuid-Amerika op de planning staan. Omdat het veiliger is maar vooral gezelliger ben ik ook op zoek naar reisgezelschap.
Ik heb een heel goedkoop ticket gevonden van Brussel naar Lima en van Rio naar Brussel terug, dit kost 820 euro inclusief en is van 26 maart t/m 26 mei.
Mijn planning is Lima, Bolivia (,Paraguay) en Brazilie.
Lijkt dit je wat is het misschien wel wat om samen te gaan, of in ieder geval ideeen en tips uit te wisselen.
Mijn e-mail is [EMAIL=“joosthendrikx@gmail.com”]joosthendrikx@gmail.com
Ik heb geen MSN maar je kunt me wel mailen uiteraard 80)
Nou, ik ben benieuwd!
Groetjes Joost