Spoed vraagje vliegreis.

Hallo allemaal,

Wij verblijven op het moment in India en willen morgen naar Nepal. We hebben een single entry visum voor India en we vliegen terug vanaf Calcutta.

Onze terugreis:
Calcutta - New Delhi
New Delhi - Parijs
Parijs - Amsterdam

We willen een vlucht boeken van Kathmandu naar Delhi en vanaf Delhi naar Parijs, dus Calcutta overslaan. We hebben geprobeerd cheaptickets te bereiken maar dit lukt niet, weet iemand of het mogelijk is om de vlucht vanaf Calcutta over te slaan en om in Delhi gewoon in te checken?

Bedankt!!!

Als jullie boeking Kolkatta-Delhi-Parijs-Amsterdam samen geboekt geweest zijn, dan moet je inchecken in Kolkatta, anders wordt je voor alle vluchten beschouwd als “no show” en vervallen je plaatsen.

Aangezien jullie momenteel reeds in India zijn met een single entry visum, zouden jullie met een vlucht vanuit Kathmandu naar Delhi moeten vliegen en meteen overstappen op een aansluitende vlucht, zonder de transit area te verlaten. De bagage zou dan zeker moeten doorgecheckt worden. Jullie hebben immers geen toelating meer om India binnen te komen.
Dit geldt ook voor vertrek uit Kolkatta. Als jullie nu India verlaten, kunnen jullie in principe niet meer overland terug naar Kolkatta om je vlucht te nemen.
Met een double entry visum en een “two month gap” toelating zou dit wel kunnen.

Bedankt voor de info Thierry! We zijn er inmiddels achter dat het onmogelijk is. We hebben nu een nieuwe ticket geboekt van Kathmandu naar Amsterdam. Weet je of er een mogelijkheid bestaat om het geld van de de vlucht vanuit Calcutta (die we overigens niet annuleren vanwege extra kosten) terug te krijgen?

Daar heb ik geen idee van. Dat zou je moeten regelen met je boekings- en/of vliegmaatschappij. Het zal een beetje afhangen van de boekingsvoorwaarden.

Zelf heb ik ooit een vlucht moeten annuleren waarvoor ik geen annulatieverzekering had en kreeg ik toch 75% van de betaalde prijs terug. Dit was met Swiss Airlines, maar elke airline heeft andere regels ivm annulatie.

In principe krijg je je vliegticket niet opnieuw af, maar wel de belastingen en de brandstoftoeslagen. Daar gaan wel administratiekosten vanaf. En soms krijg je meer terug, dan heb je mazzel.