Spirituele plekjes gezocht!

Hey iedereen,

Ik zou graag met een paar vriendinnen of alleen op een soort relaxreis gaan. Voor mij is het voornamelijk de bedoeling om voor minimum 3 weken aan mezelf te werken, en mezelf te confronteren met slechte gewoontes. Om effe open kaart te spelen, ik wil onder andere graag kunnen stilstaan bij mijn eetgewoonten en ik mag ook wel wat sterker in mijn schoenen leren staan. Ook zou ik graag wat willen rondtrekken om te kunnen genieten van prachtige plekjes. Nu zijn mijn vragen:

1. Wie weet waar ik hiervoor terecht kan?
  2. Als ik aan drie weken denk, hoeveel zou dit me kosten ongeveer met alles erop en eraan?
  3. Wie heeft dit ook al gedaan en hoe beviel dit?
  4. Moet ik daar extra voorzichtig zijn als vrouw?
  5. Ik wil liefst DRUKKE PLEKKEN mijden, wat kunnen jullie me al afraden?

Alvast bedankt, en tot hoors!

Groetjes, Shelley

Thailand is absoluut een veilig land waar je als vrouw alleen goed kunt rondreizen,Shelly (gewoon goed opletten en je gezond verstand gebruiken)
Als je 3 weken door Thailand gaat backpacken en gewoon low cost reist en slaapt kun je het redden met zo’n 800euro.(maar je kan altijd beter iets meer geld meenemen om niet voor eventuele verassingen te komen staan)
Wat betreft Spirituele plekjes of cursussen volgen,voor zover ik hier en daar vernomen heb zijn er wel mogelijkheden in Thailand maar dikwijls worden de initiaties in de Thaise taal gegeven .
Wil je toch iets in die richting doen zou ik je de raad geven , zoek in een klooster een oudere “loewang pho” (geestelijke vader) en ga met hem praten en wissel ervaringen uit ; denk dat dit je meer voldoening zal geven.
Of je kan altijd naar één van mijn favoriete plekjes gaan,namelijk Wat Umong in Chiangmai,bij de toeristen niet heel bekend,maar je vind daar een oase aan rust Shelly.
Deze tempel heb ikzelf al verschillende keren bezocht,wat is er zo speciaal aan zullen jullie zeggen? Wat Umong is een jungle temple in de heuvels aan de voet van Doi Suthep Mountain (een berg ten westen van Chiang Mai). Deze tempel heeft een kunstmatige heuvel met daarin een aantal tunnels. Bovenop deze heuvel staat de belvormige chedi. Wat Umong is een prachtige plek om te bezoeken en wat rond te wandelen in het bos rondom de tempel.
Een verzameling Boedha hoofden en andere relikwieen nabij de ingang van de tunnels.

http://www.chiangmaigrapevine.com/design/photosbiz/chiang-mai-wat-umong-2545.jpg

Tunnels doorkruisen de kunstmatige heuvel onder de chedi.Deze tempel kun je best bezoeken in de week,het kan in de weekend wel erg druk zijn daar.
Boven de tunnels,ligt er een oude chedi waar je daar van uit een mooi uitzicht hebt op de visvijver en de aanpalende museum.Als ik me niet vergis,kun je zondag’s met allerlei levensvragen terrecht bij een monnik.(plaatst aan de visvijver)éénmaal je het bruggetje over gaat en je kijkt naar rechtsboven,dan zie je de tempel Wat Doi Suthep liggen.
conclusie:voor mensen die van rust houden(zoals mezelf:georgessiam)is dit de plek waar je moet zijn in Chiangmai!
Hoe komt u er: Wat Umong ligt op 3,5 km ten westen van Chiang Mai. Van Suandok Gate (de west poort van de oude stad) rijdt u tot Suthep weg (ongeveer 2, 5 km ten westen) en steek het kanaal over de weg. Ongeveer een halve kilometer na het Canal de weg, is er een teken op uw linkerhand, die leidt u naar Wat Umong. Vanaf hier volgt de borden richting het zuiden 1 km van de Wat. De gemakkelijkste manier is om daar naar toe tegaan=fiets:scooter of een tuk tuk nemen.
In iedergeval om je een idee tegeven hoe deze woudpark eruit ziet Shelly kan je hieronder een filmpje bekijken.
[video=youtube_share;sMIYB-g-HU8]Wat Umong - Chiang Mai Temple - YouTube

Hee Shelly and (vooral) Georges,

Is het niet zo dat Shelly in een vrouwenklooster terecht zou moeten ?
Volgens mijn informatie mag een monnik in ieder geval NIET een vrouw in de ogen kijken, anders zou hij voor straf moeten bidden. Hetzelfde zou gelden voor vrouwen die in een klooster zitten, en die mannen in de ogen kijken. Ik weet ook dat vrouwen nooit iets direct aan een monnik mogen geven, je legt het voor hem neer, en dan mag hij het pas pakken.
Verdiep je in ieder geval nog even in de materie, Shelly, voordat je gaat.

Google leverde http://www.dianavernooij.nl/links.html op, een site met links.

Mijn favoriete gebied om tot jezelf te komen bevindt zich aan de Mekong. Nong Khai is al relaxed, maar in Sangkhom en Pak Chom voltrekt het leven zich echt in een bedaard tempo.

Hans.

Nou tijden veranderen Hans,
Ik zeg niet overal,maar ik heb al monniken gezien en gesproken (Wat Umong)die een aardig mondje engels kunnen spreken.
En sommige van hun gasten waren vrouwen.(nieuwe generatie) waar ze gesprekken mee aan het voeren waren.
Natuurlijk wat je zegt Hans is ook waar dat men (vooral de oudere monniken ) niet als vrouw zijnde recht in de ogen van een monnik mag kijken.(zelf aanraken)
Maar denk eerlijk gezegd dat vooral Shelly rust nodig heeft en die kan ze vinden in Wat Umong.
Zelf ergens in park zitten met een goed boek bij de hand kan ook wonderen doen.

Beste Hans en Georgessiam,

Hartelijk bedankt voor jullie uitleg, ik ben hier echt mee geholpen!! De plekjes die jullie aangeven zien er prachtig uit, ik voel me enorm begrepen!

Moesten er nog mooie plekjes jullie te binnen schieten, dan mogen jullie me dit altijd laten weten.

Nogmaals bedankt,

Groetjes Shelley

Hoi Shelly,ben je van plan om één of andere cursus te volgen over het boeddhisme of gewoon een rustig plekje op zoeken om te mediteren?

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik zoek. Voor mij zijn alle ideeën daarom welkom. Ik twijfel zelfs of ik naar India of Thailand zou gaan, hoewel Thailand me momenteel precies meer aanstaat. Wat ik wél leuk vind aan India, zijn de ashrams. Dat zijn dan spirituele centra waar gemediteerd wordt en men aan yoga doet.

Dus ik denk eigenlijk dat ik een combinatie wil van prachtige plekjes waar je van stil gaat staan, en centra waar je kan mediteren en/of aan yoga kan doen.
Wat ik ook fijn vond, was dat in India spiritualiteit ook rond gezonde voeding draait. Ik weet nu niet of dat in Thailand (in een spiritueel centrum) ook zo is?

Groetjes Shelley

Nou je hebt er een paar dacht dat er één was in Koh Phangan namelijk het Agama yoga centra .
Het Yoga Retreat (http://www.yogaretreat-kohphangan.com/) heeft Pilates en Alexander techniek behandelingen,god mag weten wat dit wilt zeggen,Shelly.

Was het nog vergeten te zeggen (ben nog niet goed wakker,juist thuis van het werk)
Je hebt nog een yoga centrum in Chiangmai ,namelijk de wild Rose !
Ze doen er aan Yoga
Meditatie
Ayurveda
Conscious Communication

Nou één van mijn favoerite plekjes in Chiangmai is het Doi Inthanon gebergte met zijn mooie watervallen als de Mae KLang (video 1 en de Mae Sa waterval video 2)
Echt waar het geeft een zalig en rustgevend gevoel Shelly!
**[video=youtube_share;IBYL3zRdrXI]Nam Tok Mae Klang, Doi Inthanon National Park; Thailand - YouTube
[video=youtube_share;g03Jmwzl_WU]THAILAND: Mae Sa Waterfall (Namtok Mae Sa) Waterfall - YouTube

Wauw zeg, prachtige watervallen, en die retreat ‘Wild Rose’ spreekt me ook erg aan!

Ik hoop dat ik met deze informatie al eens een route kan uitstippelen!

Bedankt!

Groetjes

Reis je voor de eerste keer naar Thailand, dan is het handig om al wat te weten over het land en zijn mensen,voordat je je reis gaat boeken Shelly !
Laat je goed informeren hier op het Thailandforum er zijn genoeg mensen die je een eindje op weg kunnen helpen.
Elk land heeft zijn zeden en gewoontes,tracht daar rekening mee te houden.
Eerste waar je moet aandenken,alleen gaan of met een reispartner,hoeveel dagen Thailand,wat neem ik mee aan budget etc…
Als je dat weet dan begin je je route te plannen ,Shelly.

Ja, ik moet hier inderdaad wel eens goed over nadenken. Maar ik ben blij dat ik hier al veel wijzer uitkom dankzij deze reacties.

Bedankt voor de vele informatie!

Groetjes Shelley

Hoi Shelley,

In november 2011 ben ik in Thailand wezen backpacken (alleen), dat was gewoon veilig. Zoals Georges al zegt, gewoon je gezonde verstand gebruiken, net als hier. Toen ik daar was, heb ik een paar dagen doorgebracht in Chiang Mai (stad) en ook 1 fijne yoga les gevolgd bij Wild Rose. Dit is een kleine yogaschool, midden in de stad. Naar mijn weten bieden ze alleen lessen aan, geen verblijf. Dus ben je volgens mij bij hen niet aan het juiste adres als het gaat om een retreat in de natuur inclusief verblijf. Groetjes en veel plezier als je gaat (Thailand is mooi!). Marijke

beetje laat

Maar agama yoga zou ik absoluut niemand aanraden tenzij je van sekte achtige toestanden houdt.

Nou ik heb het al eens vermeld in een andere topic hier op het Thailandforum.
Als het is om gewoon te mediteren in een tempel dan kan ze altijd terecht in het Wat Doi Suthep tempel (Chiangmai) men geeft daar meditatie lessen voor een korte of lange periode. zie maar eens op deze link : hier brand de lamp

Als het niet eerder vernoemd is wil ik je “Wat Suan Mokkh” adviseren. In (meestal goed verstaanbaar) Engels, speciaal gericht op westerlingen. Hun site is: http://www.suanmokkh-idh.org/
Wij organiseren retraites in Frankrijk: http://www.laretraite-org.com

Onze dochter heeft tijdens haar rondreis door Thailand 3 dagen hier doorgebracht http://www.pophouse.info/
Is haar erg goed bevallen,zeker spiritueel, 3 keer per dag les van monniken over boeddhisme.
En erg rustgevend.

Bedankt voor de informatie, ik ben hier erg mee geholpen! Ik ga de plekjes allemaal eens bekijken!