hallo,
ik ga samen met mijn vriendin een maand op doorreis in thailand. Voor mij de eerste keer en voor mijn vriendin de tweede keer. We vertrekken 7 juli tot 9 aug. wij willen een “avontuurlijke” vakantie. dwz o.a. low budget. Mijn vriendin wil graag een yoga cursus volgen voor een paar dagen(als dat mogelijk is) en wij zouden graag monniken willen helpen voor een paar dagen(ik had gelezen dat dat in een WAT kan?) en mediteren. ik zou het een mooi begin vinden om daar kennis te maken met het boeddhisme. Heb ook interesse hoe de monniken leven. Tips voor mooie tempels, natuurparken, rondreizen of trektochten zijn erg welkom. Het lijkt mij erg mooi om ook plekken te zien waar nog niet zoveel toeristen komen. alvast bedankt voor de tips.
Hoi Hans,
Ik kan je niet vertellen in welke plaats je monniken kan helpen maar die Wat´s waar jij het over hebt zijn gewoon boeddhistische tempels. In Bangkok zit bijvoorbeeld: Wat Po, Wat Arun etc.
Op Ko Tao zaten wij in Blue Wind resort voor 200 baht per nacht en je kunt daar yoga lessen volgen.
Een national park wat heel mooi is, is Khao Sok. Je kunt vanuit daar verschillende jungle tochten boeken. En ook slapen in de jungle op het water. Ook zijn er verschillende nachttrekkingen. Ook de overnachting hoeft daar niet duur te zijn. In Tree top river huts heb je bungalows in veel verschillende prijsklasses.
Succes!
bedankt voor de tips!
Hoi als je bij een Wat op bezoek gaat kun je (bijna)altijd wel een gesprek aan gaan met een monnik.maar als vrouw raak een monnik zeker niet aan.
Waar je de monniken mee kan helpen zou ik ook niet weten meestal zijn ze toch met zich zelf bezig en trekken zich terug om te mediteren.
Geniet vooral van je vakantie in thailand en neem vooral ook wat dagen rust om lekker te genieten.
veel plezier in dit prachtige land
Wat grappig, ik ga samen met mijn vriendin en we vertrekken 8 juli en gaan 5 augustus terug. Wij zijn van plan eerst een aantal dagen in Bangkok te bivakkeren. En vanuit daar willen we naar de jungle (noordoosten ergens). Op de terugweg doen we nog een aantal andere steden aan. Je kent ze misschien. Ze staan eigenlijk in alle gidsen over Thailand. Vervolgens komen we terug in Bangkok en vanuit daar kijken we wat er allemaal te doen is. We sluiten af met een week/anderhalve week op Koh Samui en/of Koh Tao…
De eerste overnachting hebben we alleen geboekt. De rest doen we daar.
Voor ons is het allemaal nieuw. We zien wel waar we mee te maken krijgen.
Groeten Eric
Hallo, jullie
Ik zie dat je er een mooie reis wens van te maken en ook terecht, maar hou wel jullie reisdatum in de gaten, zonder geldige visum mag je maar 30 dagen verblijven in Thailand, wou dit even kwijt.
Vele vakantie genoegen,
Hoi M,
lees net je tip over Ko Tao, zoiets zoeken wij ook! Bedankt!
Annemieke
Het bericht van “master E” is al ondertussen meer dan drie jaar oud,de persoon heeft zich uitgeschreven op wwz.