Spirituele paden bewandelen in Thailand (of ergens anders in Azië)

Hoi allemaal,

ik ben Peter, 21 jaar. Ik ben van plan om begin volgend jaar naar Azië te gaan. De landen waar ik sowieso heen wil zijn Thailand en Vietnam. Al eerder heb ik 10 weken gebackpackt in Thailand, Singapore en Indonesië. Que reizen kan ik me prima redden. Maar deze keer wil ik me meer gaan richten op het spirituele. Ik zou graag voor langere tijd een klooster in willen, of meditatiecursussen volgen, of nog iets anders. Ik weet dus niet zo goed wat er allemaal mogelijk is en wat de prijzen zijn. Wel weet ik dat ze in Thailand vaak alleen een kleine vergoeding vragen, en geen torenhoge bedragen zoals op Bali bijvoorbeeld.

Ik sta open voor meerdere stromingen: boeddhisme, hindoeisme, of nog iets anders. Zolang het maar gericht is op spirtuele ontwikkeling. India en Sri Lanka zijn voor mij ook opties.

Ik hoop dat hier mensen zijn met ervaring op dit gebied, of tips hebben!

Alvast heel erg bedankt,

Peter… :vak02:

Nu ik weet dat je in Chiangmai,namelijk in Wat Umong,zondags een gesprek kunt voeren met de plaatselijke monikken die daar wonen.
Sommige onder hen kunnen een beetje “Engels” spreken.
Ik zelf had een tijdje geleden ook behoefte aan een gesprek ivb:levensvragen die in mijn hoofd afspeelden.

idd , alleen al de locatie is schitterend (nogmaals bedankt Georges voor de tip die je me laatst gaf) .
hier hoef je zelfs niet te praten met de monniken ; ga gewoon eens wandelen in de jungle(bos) , verdwaal een beetje en kom jezelf tegen …

@witte lotus
wil ff Hermann Hesse 's boek Siddharta citeren : “Van een steen kan ik houden , en ook van een boom of een stuk schors . Het zijn tastbare zaken , en van wat tastbaar is kan men houden . Maar van woorden kan ik niet houden . Daarom zie ik niets in een leer” . Zo is Siddharta van asceet en bedelmonnik teruggekeerd tot de eenvoud van een kind ; hij heeft de harmonie , het eeuwige OM gevonden .

Daar komt de leer uiteindelijk wel op neer inderdaad. Zuiver naar je omgeving kijken zonder gedachtengangen en veroordelingen, zodat je kunt genieten van wat je hier en nu ziet.

Echter gaan hier wel studie en oefeningen aan vooraf, bijvoorbeeld het wegnemen van ontwetendheid en de kennisneming van karma. Daarnaast is het voor je focus en zuivering belangrijk om te gaan mediteren.

Ik heb inmiddels ook al wat gevonden, inderdaad bij Chiang Mai zijn veel mogelijkheden. center – Doisuthep Vipassana Meditation Center

Graag zou ik 1 a 2 maand wel ‘intern’ in een gemeenschap willen verblijven, en alles doen wat de gemeenschap ook doet. Een organisatie die dit voor je kan regelen is monkforamonth.com, maar die doet in de maanden januari t/m mei niks in Thailand. Die optie vervalt dus voor mij.

Het is ff uitpluizen, maar vanuit Chiang Mai kom ik denk wel een heel eind. Wat is jullie ervaring daar?

Bedankt! :zon02::chin: