Ik ga in september voor 2 weken naar Kenia samen met mijn man. We hebben er nu al helemaal zin in en het is al een lange tijd een droom van ons beiden. :biggrin:
Nu zit ik alleen een klein beetje met het volgende: spinnen!! :paranoid:
Wie wil zijn ervaringen met spinnen op vakantie met mij delen? Zie je er veel daar, of valt het allemaal wel mee??
Niet dat we nou de hele safari zullen laten schieten om spinnen, want je moet toch ook weleens voor het avontuur gaan! :wereld:
Haha, ik ben ook echt bang voor spinnen en voordat ik naar Kenia ging vroeg ik me precies hetzelfde af als jij.
Maar ik heb bijna geen spinnen gezien! Een keer een kleine zwarte ergens in een badkamer, maar dat was het volgens mij wel. Denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken
Gelukkig! Iemand anders zei ook al tegen me dat het best meevalt, maar toen sprak ik een collegaatje die zei dat ze er juist heel veel had gezien en geen kleintjes ook… :disgust::tssk: Maar misschien zat ze me wel een btje te jennen! :lol:
Op safari zou ik eerder uitkijken voor de tsetse vlieg, daar kun je slaapziekte van krijgen, en malariamuggen. Spinnen? Tijdens de safari bijna niet, wel aan de kust, maar minder dan in Nederland.
Wij zien idd regelmatig spinnen, zo groot als onze hand. Maar wij zitten dan ook in een heel rustig huisje zonder andere touristen.
In een druk hotel zullen de spinnen hun web wel elders willen plaatsen denk ik.
De foto is wat wazig omdat ik niet dichterbij durfde… Zoals je ziet is mijn dochter er ook niet echt gerust in…
Ooh wat ben ik blij dat ik die niet ben tegengekomen! Heb eigenlijk maar 2 nachten in een hotel gezeten, maar in de hutjes op de hei die we hadden gelukkig ook geen spinnen gezien.
In Kenya is ook geen hei. Ze doen niets hoor deze spinnen. Ze hangen de hele dag in hun web (buiten) en bewegen niet eens. Je vraagt je ezlfs af of ze dood zijn… tot je een sprinkhaan vangt en in het net gooit en dan ZJOEFF binnen de seconde heeft ze hem te pakken ! smkiek
Zeg, het is wel de bedoeling dat je me op mn gemak stelt he, en niet banger maakt!!
Maar de safari is inmiddels geboekt met nog een weekje verlenging aan het strand. De nieuwgierigheid en het avontuur hebben gewonnen van de angst. Mocht ik dan een spin zien, dan knijp ik wel heel hard in mn man zijn hand, moet hij me maar komen redden!! :hihi:
Ik ben gewoon zo benieuwd wat we allemaal tegen gaan komen! Nu al helemaal zin in!!
wij hebben er niet veel gezien maar de gene die we zagen waren wel erg groot. Mijn vriendin is helemaal para voor die beest, ik niet. Maar moet wel zeggen dat ik het zelfs behoorlijk inpressive vond. Maar het waren er dus niet veel, dus zou me niet al te veel zorgen maken.