Volgende week vertrek ik voor de eerste x 3 weken naar thailand. Nou heb ik een beetje een stomme vraag.
Ben mijn backpack langzaam in aan t pakken en twijfel of ik een lange spijkerbroek moet mee nemen of heb ook nog een dunne (zwarte) broek waar ik ook een 3 kwsrtsbroek van kan maken. Wellicht gaan we een x naar een national park. Ik dacht dat het voor daar misschien wel handig is om een lange broek aan te hebben als je echt het bos in gaat… wat adviseren jullie en wat nemen jullie zelf altijd mee naar thailand?
Ik zou zeggen,neem niet teveel aan kleding me,gewoon dunne katoenen kleding,een poncho als het misschien gaat regenen en als je eventueel naar het noorden moest gaan een trui,kan dikwijls koud zijn in de bergen.
Als je in de jungle gaat wandelen, kan je dit ook in een korte broek doen. Voor de avonduren zou ik een lange broek meenemen, maar eerder een dunne lange broek en geen spijkerbroek.
Houd er ook rekening mee dat als je het Grand Palace in Bangkok gaat bezoeken, de enkels bedekt moeten zijn dus ook hiervoor kan een lange broek handig zijn. Eventueel kan je een omslagdoek huren bij de ingang.
Je kan natuurlijk ook hier in Thailand nog een lange broek kopen in een van de vele shoppingmalls die je in de grotere steden vindt.
Ieder jaar neem ik voor dergelijke ideeen altijd een dunne trainingsbroek mee. Ik moet echter eerlijk bekennen dat ie altijd ongedragen mee terugkomt :o
Ik heb altijd 1 spijkerbroek mee die heb ik aan met de heenreis, draag hem ook af en toe in Thailand op de avond.
Laat hem daar wassen en heb hem op de terugweg weer aan.
Ook heb ik meestal een dunne kantoenen broek in mijn backpack.