Sphinkx

Voorstelling…

In de sticky vind ik volgende vragen:

• Reizen, vakantie of emigratie?
  • Hoe heet je en waar woon je?
  • Verliefd, verloofd, verloren?
  • Welke landen heb je al bezocht?
  • Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken?
  • Naar welk land wil je nooit meer?
  • Wat is het vreemdste souvenir dat je ooit hebt meegenomen?
  • Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
  • Wat is het ergste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
  • Mijn favoriete luchtvaartmaatschappij is…
  • Mijn favoriete luchthaven is…
  • Mijn favoriete land is…
  • Mijn favoriete stad is…
  • Mijn favoriete reisorganisatie is…
  • Wat zijn je hobby’s?
  • Wat wil je verder nog kwijt?

Alle vragen ga ik niet kunnen beantwoorden…

Korte voorstelling. Mijn naam is Sam en ik woon in Belgie. Ik ben van het prachtige jaar 1979 en ben reeds 34 want ik verjaar in Februari.

Uiteraard ben ik hier voor het reizen. In mijn recent verleden heb ik de laatste 3 jaar 2x naar Thailand in 2012 en 2010. In 2011 heb ik een rondreis gedaan naar Zuid Afrika, Botswana en korte uitstap naar Zambia voor de Victoria Falls. Verder verleden is vooral veel Europa met de courante West Europese landen.

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik 4 weken een rondreis gedaan in de US. Dit was de westkust. De courante plaatsen aangegaan maar daar boven San Diego met het nabije Tijuana, Salt Lake City. Redelijk veel kilometers gedaan in die 4 weken.

Verder een werkverleden van 3 maand Australië waarbij ik in Geraldton zat.

Normaal gezien ga ik 2x op een jaar op verlof. 1x in de winter voor skivakantie. 1x na de zomer voor mijn grote reis. Dat is normaal gezien een rondreis…

Mijn favoriete manier van reizen is gewoon ticket boeken en daar dan rond trekken. Uiteraard vooraf zoveel mogelijk opzoeken en een “wishlist” maken. Soms lukt het om die planning aan te houden, dikwijls niet…

Reizen is deels ontspannen maar vooral het onbekende. Ik probeer ook zoveel mogelijk variatie te zoeken in mijn reizen. Dus goeie combi van cultuur, sport, afzien, natuur, eten en uitgaan…

Verdere hobby’s zijn duiken en een grote fan van films of de betere serie. Ik heb een dedicated room waar ik mijn films/series in bekijk.

Wish list: Zuid Amerika. Vooral Brazilië en Argentinië. Verder ook Costa Rica en Nicaragua. Die laatste 2 is uiteraard geen deel van Zuid Amerika.

Mijn natte droom is Nieuw Zeeland, Tasmanië en Australië. Helaas nogal ver en duur maar hoop ooit de droom waar te maken…

Mijn favoriet land is Thailand.

Leuk en veel herkenbare dingen (afwisseling zoeken tijdens een reis enzo).
Welkom op het forum. Wellicht kun je mensen helpen met hun vragen over landen waar je al geweest bent.

Brazilië vond ik geweldig, ik heb vooral in het noordoosten gereisd. Supergezellige mensen, ze houden enorm van kletsen. Verder verrassend afwisselende natuur (ik had vooral Amazone-woud verwacht maar het is heel gevarieerd, prachtige national parks, vooral Chapada Diamantina vond ik heerlijk), natuurlijk veel muziek, superveel stranden, leuke stadjes, de grote steden vond ik wat heftig maar wel te doen. Wel een beetje duur land.

Ook Nicaragua vond ik erg leuk, lekker compact dus korte reisafstanden, ook heel afwisselend qua natuur, diverse stranden, leuke behapbare koloniale steden, mooie kerkjes, koffiegebieden, bergen, mistbossen, jungle, muziek, lekker eten. En best heel goedkoop (klein beetje duurder dan Thailand).

Hier op het forum noemen ze het wel ‘Zuid-Amerika’, beetje raar want ze bedoelen ‘Latijns Amerika’ (incl. Midden-Amerika). Maar goed, dan weet je waar je moet zoeken. :slight_smile:

Veel plezier en succes met info zoeken (of geven!) hier!

Dank u.

Voor Brazilië en Nicaragua heb ik reeds een planning in mijn hoofd. Heb ik zelfs al samengesteld ook en een mooie PDF van gemaakt. Nicaragua zijn de logische plaatsen. Want dat is idd een heel compact land waar heel veel te zien is. Brazilie zou ik de streek rond de Iguaçu en Pantanal gaan. Met uiteraard Rio/Sao als stedenbezoek en enkele mooie stranden. Maar ZA zal niet voor 2013 zijn. Hopelijk wel 2014…

In 2013 gaat de reis allicht naar Cambodja gaan. Daarvan bestaat reeds een topic. Gestart door VinDiesel, hij is een reisgenoot van mij.

Klinkt goed! Ik hoor van veel mensen dat de Pantanal erg mooi is. Ook schijnen Ouro Preto en Diamantina mooie koloniale stadjes te zijn in het zuiden van Brazilië.

In Nicaragua vond ik vooral León superleuk (op vrijdagavond live bandjes bij ViaVia, alle expats, Nica’s en toeristen dansen samen!), en ook het koffiegebied.

Cambodja staat nu vrijwel bovenaan op mijn lijstje :slight_smile: dus ik ga daar ook eens meelezen. Net terug van 5 weken weg, dus ik denk dat het pas 2014 wordt. Deze zomer hou ik het maar bij wat kleine tripjes in Europa…