Spaarrente op thaise bank

hallo iedereen, ik ben me momenteel aan het orienteren om me in thailand te vestigen, ik ben bezig met de verkoop van mijn huis en bedrijf hier in nederland en hierna zou ik graag gaan rentenieren in thailand. nu is het echter zo dat als ik mijn spaargeld in nederland wegzet ik over mijn rente 30% belasting moet betalen (dit was al wel langer bekend) dus mijn vraag is dan hoeveel spaarrente krijg je momenteel op een thaise bank mischien dat dit wel een intressante optie zou kunnen zijn al denk ik echter dat deze rente laag zou zijn

wat ik tot zo ver heb kunnen vinden is dat ik bij de TMB bank met een spaardeposito met een looptijd van 3 jaar 4,4% rente kan krijgen dit is vergelijkbaar met wat je in nederland kan krijgen en ziet er dus zo slecht nog niet uit, deze bank biedt ook een up&up saving account aan is er iemand die weet wat dit inhoud ik kan hier namenlijk geen info over vinden met dit up&up saving account zo je zelfs maximaal 7% kunnen krijgen

heb je hier wat aan?

http://www.bot.or.th/english/statistics/financialmarkets/interestrate/_layouts/application/interest_rate/IN_Rate.aspx

dank je, ik had dit intussen zelf ook gevonden en bij TMB bank op de site gekeken zie mijn vorige post
weet jij mischien of je in thailand ook belasting betaald over spaar rente?

ik wist niet dat je in nederland 30 % belasting betaald over je ontvangen rente ik dacht dat je alleen 1,2% vermogensbelasting betaalde.

In thailand belasting over spaarrente weet ik niet.

hier staat wat redelijk onderaan

http://www.rd.go.th/publish/6045.0.html

wederom bedankt, als ik dit goed lees betaal ik in thailand dus ook belasting over mijn spaargeld, al is dat dan wel minder dan in nederland

weet jij mischien wat de up&up spaarrekening bij de TMB bank in thailand is? daar staat achter tot 7% rente
http://www.tmbbank.com/rates/interestrate-en.php

maar in thailand is de controle niet zo streng maar je zou het bij de bank kunnen navragen.

dit iis wat ik op de site heb kunnen vinden http://www.tmbbank.com/personal/deposits/timeDeposits/upandup-en.php

dit komt dus neer op een gemiddelde rente van 4% dan zijn die andere opties toch aantrekkelijker

maar wederom bedankt

Vereist document voor de opening van een up&up account:
A copy of a citizen ID card or an ID card with a photograph issued by a government agency.

Is de vraag: Moet dat een Thais government agency zijn? Misschien een rijbewijs?

Kreeg toevallig gisteren een aanbieding bij de krungsri bank.

Voorbeeld de eerste 7 jaar ieder jaar 50.000 thb storten op die rekening dan krijg je de 1 ste 5 jaar 5% rente 6de en 7de jaar 7% van het 8ste tot het 12de jaar 9% rente in de eerste 7 jaar mag je er geen geld vanaf halen.
Eindresultaat was in 7 jaar 350.000 thb gestort te hebben, eindkapitaal 401,000 bath na 12 jaar te hebben op die rekening.

en moet je hier iederjaar geld bijstorten of mag je ook in 1 keer een groot bedrag storten en er dan daar laten staan voor minimaal 7 jaar?

want als je bijvoorbeeld 400.000 thb stort op een spaardeposito van 4,5% rente en je zet dit 4 x vast voor 3 jaar (maximale looptijd voor zover ik het heb kunnen vinden) heb je na 12 jaar 649.141 thb dit komt door de rente over rente welke als je veel stort in het begin leuk mee gaat tellen aan het eind

In dit geval was het de bedoeling om de alleen de 1ste 7 jaar hetzelfde bedrag steeds te laten overschrijven op die rekening in hetgeen wat hij ons voorrekende ging hij uit van 50.000 thb per jaar meer of minder kon ook.

Wanneer ik weer terug ben in Hua Hin laat ik mijn vrouw even verder informeren wat voor mogelijkheden er zijn, speciaal in jou geval.

thanks, het is vrij lastig om dit goed uit te zoeken via internet

Dirk,

Vanmorgen even mijn vrouw laten bellen met haar contactpersoon bij de bank, om jou beter van dienst te zijn heeft hij zijn email adres gegeven.
Om een rekening te openen is wel afhankelijk van je visa maar dat weet je al wel neem ik aan, het is zelfs mogelijk om een rekening te openen in euro’s.
Stuur zijn gegevens in een PB zodra ik thuis ben wat helaas alweer bijna zover is

Jan, heel erg bedankt en dat van het visa was me inderdaad al bekend. Jammer voor jou dat je reis er alweer bijna opzit maar dat de tijd vliegt als je in thailand bent was jou waarschijnlijk ook al wel bekend, ik zou zeggen geniet er van zolang als het nog kan en ik zie je pm wel verschijnen als je terug bent