Bankrekening openen in Thailand

Hallo iedereen,

Wie kan mij vertellen waar ik de hoogste rente kan verkrijgen ivm met het openen van een spaarrekening en wat is de hoogte van de rente?
Ook is het voor mij van belang dat het geld vrij opneembaar is.

Alvast bedankt!!

Mvgr Tannang

Hallo Tannang,

Voor de rente kun je op de verschillende websites van de banken kijken.
De meeste zijn ook (beperkt) in het engels.
Je kunt echter niet zo maar een bankrekening openen bij een Thaise bank. Een Thai moet hiervoor mede tekenen.
Dit moet in principe iemand zijn met een openbare functie zoals bijv. een politieman. In mijn geval mocht mijn vriendin ook tekenen aangezien bekend was bij de bank.
Dit was echter voor een Thai Baht rekening. Voor een Euro of Dollar account moet je eerst een bedrijfje hebben.
Je zou eens kunnen kijken of je Nederlandse bank een kantoor heeft in Thailand en het op die manier proberen.

Groeten,

Hendrik

Je mag toch ook gewoon een rekening openen als je een 1 year non imigrant multiple entry visum heb? of heb ik het mis?

Een rekening opene4n hangt af van de politiek van de betreffende vestiging. Bij sommige kun je als toersit een rekening openen, sommigen verlangen een lang geldig visum.

Gewoon bij een aantal naar binnen lopen en vragen.

Rente: erg laag op het moment, is het afgelopen half jaar 2 procent gedaald, spaarrekening op het moment (1/2 jaar vast) maximaal 3 % rente.

In principe heb ik nu de ervaring dat je gewoon overal een rekening kan openen. Echter als je geen non-immigrant visum hebt zal je alleen een spaarrekening kunnen openen.