Duiken in Thailand, wat te regelen?

Hallo allemaal,

Na een super leuke vakantie gehad te hebben in januari dit jaar, heb ik besloten om voor onbepaalde tijd terug naar Thailand te gaan om divemaster te worden! Nu is alleen mijn vraag; wat moet ik daarvoor allemaal regelen?!

Ik heb de gebruikelijke dingen al gedaan. Ik heb mijn baan en huis opgezegd, mijn duikcursus en vliegticket geboekt en vrijdag ga ik mijn visum aanvragen. Maar nu zijn er nog een paar dingen waar ik niet helemaal uit kom… Elke keer dat ik in Thailand gepint heb, koste me dat 150 baht. Kan ik niet een Thaise bankrekening openen zodat geld opnemen geen extra geld meer kost? En hoe zit het met verzekeringen die je het beste kunt hebben? Ik heb hier namelijk gewoon nog een zorgverzekering en een doorlopende reisverzekering.

Alvast bedankt!

Groet Maaike

Thaise bankrekening openen kan zeker, Kasikorn is momenteel veelal het makkelijkste daarvoor.

Als je voor meer dan 8 maanden Nederland verlaat, moet je je uitschrijven bij de GBA. Je moet dan ook je zorgverzekering opzeggen. Bij veel doorlopende reusverzekeringen mag je maximaal 90 dagen aaneengesloten naar het buitenland, dit zal je voor jouw verzekering moeten controleren.

Bedankt voor de reacties!

Ik ben van plan niet langer dan 6 maanden te blijven. Dit omdat ik een triple toeristenvisum van 2 maanden ga aanvragen. Ik heb gehoord dat ik dat het beste kan doen. Nu heb ik alleen maar een enkele ticket naar Koh Samui, ik weet niet of dat een probleem is? En moet ik dan nu ook elke 2 maanden het land uit? Ik ga naar Koh Tao om te duiken, zit de Kasikorn bank daar ook of moet ik dat op Koh Samui regelen?

Groeten Maaike

Een touristvisum kun je met 30 dgn verlengen op elk immigration office, op samui zit er een, een voor 1900 baht en een paar pas foto na die 90 dgn moet je een visum run doen. De verlenging kun je een paar dgn voor het einde van je 60 dgn doen let wel op in het weekend is het immigratie kantoor op samui gesloten.

Ik zou die bankrekening op Ko Tao regelen je duikschool kan je daarbij vast helpen en hebben ook wel contacten met de bank want soms doen ze moeilijk maar dit verschilt per bank en soms zelfs per filiaal

Je kunt ook een Educatie visum aanvragen, je duikschool kan je daarbij helpen als het goed is. Dat is aanzienlijk goedkoper dan een toeristenvisum.