Bankrekening

wil volgend jaar een bankrekening openen in thailand ; waar op letten en wat is de meest geschikte bank voor farangs ?

In princiepe kan iemand met een toeristenvisum geen bankrekening openen,of je moest een "Non immigrant visum hebben!!Sommige banken waaronder de bangkok bank en de bank of Ayutthaya vragen ofdat je een non immigrate visum hebt!Alsook sommige banken vragen ofdat je een vast adres hebt in Thailand, of in ieder geval moet aantonen dat je regelmatig terugkeert, m.a.w. een binding hebt met het land!!In iedergeval je moet het eens proberen bij de Kasikorn bank,die vragen voor een debitkaart 200bath+je moet niet veel storten op je bankrekening.

Waarom moet je niet teveel storten?

Ik denk dat Georges bedoeld dat het niet nodig is om veel te storten om je rekening te openen… Misschien is dat soms wel het geval.

Ok…thnx Jelle… maar voorloppig heb ik geen rekening nodig. gelukkig heeft me vriendin er een… Waar ik zo nodig me geld op kann storten…

Je kan toch overal geld afhalen uit de ATM?

ja dat klopt…tot nu toe heb ik alleen maar contant meegenomen. En me pasje alleen als back up…maar nu me vriendin een rekening heeft kan ik daar wat op storten

de regels verschillen niet alleen per bank maar ook vaak per filiaal, mijn vader heeft bij de siam bank op z’n visa excemption stamp een rekening geopend.

het kan helpen als een thai meegaat.

dus het is gewoon een aantal banken en fillialen poberen

Doen wat Baco zegt: gewoon verschillende filialen van banken afgaan. Het ene filiaal kan ‘nee’ zeggen’, terwijl de andere er geen probleem van maakt.