Spaanse talenschool in Sucre?

Iemand suggesties voor een goede spaanse talenschool in Sucre? Goede ervaringen?

Ik wil daar 3 weken een taalcursus doen vanaf 18 juni.

Er is mij op Thorntree (forum van Lonely Planet) door gebruikers afgeraden in Santa Cruz te blijven (waar ik in eerste instantie aankom). Dus ik wil een vlucht pakken (Aerosur?) van Santa Cruz naar Sucre.

Wie denkt er met me mee?

Ik kan je Fenix Language school volledig aanraden. Toffe sfeer, goede leerkrachten, redelijke prijs.

Sucre is ook een VEEL aangenamere stad dan Santa Cruz, je maakt dus een goede beslissing!

Sent from my HTC Wildfire using Wereldwijzer App

Hoi,

Afgelopen maand heb ik zelf net 4 weken les gevolgd bij Academia Latinoamericana de Espanol in Sucre. (kruising Dalence en Nicolas Ortiz)

Ze bieden groepslessen aan voor 90 dollar per week en privelessen voor 120 dollar per week. Ik heb beide gevolgd maar de privelessen zijn mij beter bevallen. Dit verschilt echter per persoon.
De leraren waren allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. Het is mij erg goed bevallen.

In onze zomer (hun winter) is het niet erg druk dus van tevoren reserveren is niet nodig. Gewoon aanbellen en vragen welke mogelijkheden er zijn. Dit is goedkoper dan online reserveren.

Voordat ik er zelf heen ben gegaan heb ik op het internet gezocht maar vond alles te duur. Lokaal regelen scheelt.

Op de school bieden ze gastgezinnen aan waar je kunt verblijven tegen een vergoeding van 14 dollar per dag. Ik heb dit de laatste 3 weken gedaan. Erg goed bevallen.
Mocht je dit niets lijken dan zijn er voldoende hostels.

Ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal ten opzichte van andere scholen maar begreep van een aantal “studenten/cursisten” die dat wel hadden dat deze school hun het beste beviel.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

In elk geval veel succes en plezier in Sucre. Zal geen probleem zijn!

Kobeck

Dank jullie wel voor de suggesties!
Ik ben inderdaad ook nog aan t nadenken over wel of niet in een gastgezin.

Ik ben op dit moment in Sucre. En spontaan spaanse lessen gaan voilgen bij Latino Americano.

Mijn huidige docent spreekt ook behoorlijk goed engels wat het voor de uitleg van grammatica en vocabulair toch wel erg makkelijk maakt. Ik heb vernomen van studenten waarbij de docent enkel spaans spreekt het de eerste week lastig volgen is maar het leerproces dan wel sneller gaat. Je bent namelijk verplicht je vragen in het spaans te stellen om te zorgen dat je docent je begrijpt. Ik verblijf in Gringo hostel (calle Loa). Beste hostel waar ik tijdens toe in ben verbleven tegen een zeer redelijke prijs (35 bolivianos per nacht = +/- 4 euro). Kijk desnoods op hostelbookers en world voor reviews van andere hostels.

Je kunt inderdaad bij een gast gezin verblijven. Mij lijk dat een logische stap na 1 of 2 weken les. Dan heb je voldoende basis om je redelijk wegwijs te maken in een boliviaans gezin.

Ik volg 1 op 1 lessen 4 uur per dag 5 dagen in de week. Best intensief 4 uur solo ik maak dan ook best vooruitgang. Ik moet je zeggen dat ik voor de lessen geen woord spaans sprak dus van iets naar niets lijkt al snel wat. Ze hebben ook scholen in Cusco en Quito mocht je je reis willen vervolgen kun je je eigen programma blijven volgen in verschillende landen. Iets wat ik nu waarschijnlijk ga doen. Ook in Sucre is er voldoende mogelijkheid om je spaans te oefenen door middel van vrijwilligerswerk. Ik raad je aan alles hier terplekke te regelen. Scheelt je geld en je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Succes!