Spaanse taalcursus

Hoi,

Na aankomst in Guatemala wil ik graag een taalcursus doen in Antigua of Quetzaltenango.

Heeft een van jullie ervaring in een of beide steden met een cursus? Welke raden jullie aan en waarom?

Bedankt!

Hola,

Tussen Antigua en Quetzaltenango zit een groot verschill. Antigua is een charmant pittoresk stadje, waarbij toerisme een van de belangrijkste inkomenstenbronnen is. Je merkt dit door de vele toeristen die je hier tegenkomt en doordat de winkels en horeca meer gefocust zijn op de buitenlanders.

Quetzaltenango is een grotere stad waar het toerisme niet de belangrijkste industrie is. Je komt hier minder toeristen tegen en de stad voelt daarom authentieker aan. Daarnaast spreekt de bevolking hier nauwelijks Spaans en zijn de taalstudenten hier veelal serieuzer met het leren van Spaans.
De omgeving van Xela biedt verder veel activiteiten, zoals hikes van een aantal vulkanen, zoals Santa Maria en Tajumulco, bezoek aan Maya dorpen en hotsprings en ´s avonds biedt de stad veel uitgaansmogelijkeheden.

In 2012 heb ik Spaans geleerd bij taalschool Sol Latino in Quetzaltenango en dit is mij zo goed bevallen dat ik inmiddels voor deze taalschool ben gaan werken en dus in Quetzaltenango woon.

Stuur me maar een privéberichtje als je meer informatie over Quetzaltenango of over de taalschool Sol Latino wilt hebben. We bieden verschillende pakketten aan inclusief accommodatie.

Groetjes,

Rachel