Spaanse cursus Malaga/Barcelona

Hallo…

Ik ben van plan om een taalcursus te volgen in Malaga of Barcelona. Ik ben al een keer met EF naar Nice geweest maar ik zit er nu aan te denken om via een andere organisatie te boeken. Lingua kwam ik hier al tegen, deze is erg goedkoop maar ik betwijfel of de school goed is en of hier veel studenten zich zullen aanmelden. Bij EF ben je hier wel van verzekerd iig alleen is de prijs best hoog.

Kan iemand mij helpen of gaat er iemand anders ook rond juli/agustus naar 1 van deze plaatsen??

Hoi,

Je hebt misschien al rondgekeken op mijn site www.spaans.startbewijs.nl, daar vind je een veelvoud aan cursusmogelijkheden. Je boekt dan bij de scholen direkt en niet via een organisatie.

Het gaat immers om de school, toch? Een taalreisorganisatie kan een heel belangrijke roil spelen als voorlichter, programmasamensteller of als prijsbreker …

Als ik zelf zou moeten kiezen op dit moment zou ik in Málaga of Babel Idiomas kiezen als je een kleine persoonlijke school zoekt waar men zich het vuur uit de sloffen loopt, of Malaca Instituto als je een grote school met campus prettiger vindt. Meer leerlingen betekent vaker meer vertier, maar ook meer engels en duits praten dan spaans…

Tja, en wat EF betreft, in Málaga ben ik niet erg onder de indruk van hun schoolkeuze. Als voorbeeld: het stuk over de school op de website van EF telt al een aantal grote fouten, niet in de Nederlandse tekst, maar de spaanse namen zijn verkeerd gespeld … zegt iets over de zorgvuldigheid, zowel van EF als de taalschool die dat zo accepteert. Wellicht alleen al daarom zou het mijn keuze niet zijn.

In Barcelona zou mijn voorkeur echt uitgaan naar Babylon Idiomas, een iets kleinere school die het zichzelf niet gemakkelijk maakt en erg hoge eisen stelt aan zichzelf. Evenals Babel Idiomas in Málaga wordt Babylon in Barcelona ook geleid door een Nederlander… is toch iets gemakkelijker praten als er iets is, toch?

Ik was ook erg onder de indruk van de school van Don Quijote in Barcelona, maar ik weet niet of de overname door concurrent Enforex de kwaliteit heeft aangetast.

Ik weet niet met welke school EF in Barcelona werkt. Zij zijn daar erg mistig over, zoals meerdere taalreisinstituten, bang dat je rechtstreeks gaat boeken… voorstelbaar.

Mocht je verdere vragen hebben, stel ze gerust.

Het is heel simpel om via www.spaans.startbewijs.nl direkt bij de school informatie te vinden of te boeken. In deze internet-tijd wel zo gemakkelijk.

Succes met je keuze, hopelijk heb je wat aan mijn opmerkingen.

piet meijers

www.spanjeservice.nl

zeer zeker! bedankt

Hoi Pharzimx,

Ik kan je in ieder geval verzekeren dat de taalscholen waar Lingua mee samenwerkt (o.a. in Barcelona en Malaga) erg gezellig zijn en kwalitatieve lessen bieden. Alle docenten zijn universitair geschoold. Studenten zijn erg tevreden en inderdaad vaak erg verbaasd over de prijs.

De scholen zijn middelgroot en hebben veel studenten uit andere landen. Je zal dus niet in een lege school aankomen. Lijkt me niet zo gezellig:-)

Er zit erg veel verschil in prijs en kwaliteit van taalscholen (zie andere berichten op het forum, b.v. over Alhambra in Sevilla). Wij selecteren onze scholen in eerste instantie op kwaliteit. Binnen de kwalitatief goede scholen zoeken wij naar school die niet te duur is. Dat is soms lastig zoeken, maar het kan.

Heb je specifieke vragen, neem dan even contact op, dan wil ik je van alles vertellen over onze scholen in Barcelona of Malaga.

Groeten,

Martijn

Lingua taalcusus Spaans in Spanje

Hallo Martijn,

Met welke scholen werk jij dan samen in Málaga en Barcelona?

piet meijers

www.spanjeservice.nl

Hallo,

Ik doe nu de cursus via Lenguaschools bij Instituto Picasso in Málaga voor 6 weken. De mensen bij Lenguaschools proberen je overal mee te helpen. De school zelf is een hele goeie school, hebben goeie leraren en veel internationale studenten. Mijn klas bestaat nu ongeveer uit 6 mensen. Midden in de zomer is het nog drukker, dus dan geven ze les aan studenten in de ochtend en in de middag. Nu valt het wel mee. Is precies goed eigenlijk. Iedere klas heeft zn eigen nivo. Dus al met al een aanrader. Ik zat eerst ook te twijfelen, omdat het zo goodkoop is met andere cursussen vergeleken. Mocht je nog vragen hebben, vraag ze dan op mijn nieuwe post: ¨Vragen over (cursus in) Málaga¨. Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

Greetz Mark

Ik ben ook benieuwd…in Malaga is het Instituto Picasso. En in Barcelona…???