Hoi,
Je hebt misschien al rondgekeken op mijn site www.spaans.startbewijs.nl, daar vind je een veelvoud aan cursusmogelijkheden. Je boekt dan bij de scholen direkt en niet via een organisatie.
Het gaat immers om de school, toch? Een taalreisorganisatie kan een heel belangrijke roil spelen als voorlichter, programmasamensteller of als prijsbreker …
Als ik zelf zou moeten kiezen op dit moment zou ik in Málaga of Babel Idiomas kiezen als je een kleine persoonlijke school zoekt waar men zich het vuur uit de sloffen loopt, of Malaca Instituto als je een grote school met campus prettiger vindt. Meer leerlingen betekent vaker meer vertier, maar ook meer engels en duits praten dan spaans…
Tja, en wat EF betreft, in Málaga ben ik niet erg onder de indruk van hun schoolkeuze. Als voorbeeld: het stuk over de school op de website van EF telt al een aantal grote fouten, niet in de Nederlandse tekst, maar de spaanse namen zijn verkeerd gespeld … zegt iets over de zorgvuldigheid, zowel van EF als de taalschool die dat zo accepteert. Wellicht alleen al daarom zou het mijn keuze niet zijn.
In Barcelona zou mijn voorkeur echt uitgaan naar Babylon Idiomas, een iets kleinere school die het zichzelf niet gemakkelijk maakt en erg hoge eisen stelt aan zichzelf. Evenals Babel Idiomas in Málaga wordt Babylon in Barcelona ook geleid door een Nederlander… is toch iets gemakkelijker praten als er iets is, toch?
Ik was ook erg onder de indruk van de school van Don Quijote in Barcelona, maar ik weet niet of de overname door concurrent Enforex de kwaliteit heeft aangetast.
Ik weet niet met welke school EF in Barcelona werkt. Zij zijn daar erg mistig over, zoals meerdere taalreisinstituten, bang dat je rechtstreeks gaat boeken… voorstelbaar.
Mocht je verdere vragen hebben, stel ze gerust.
Het is heel simpel om via www.spaans.startbewijs.nl direkt bij de school informatie te vinden of te boeken. In deze internet-tijd wel zo gemakkelijk.
Succes met je keuze, hopelijk heb je wat aan mijn opmerkingen.
piet meijers
www.spanjeservice.nl