Cursus in Malaga

Hoi allemaal,

Ik wil begin mei een cursus gaan doen in Malaga. Nu is mijn oog gevallen op Lingua taalcursus. Zijn er hier mensen op dit forum die ervaring met deze taalschool hebben? Ik zit zelf te twijfelen hoeveel weken ik een cursus wil gaan volgen. Na deze cursus wil ik daar in Malaga verblijven en werken voor n half jaartje. Als ik een cursus zou gaan doen van 8 weken, ben ik pas klaar in juli. Is er dan nog wel genoeg werk (horeca) te vinden. Ik denk zelf dat een cursus van 4 weken namelijk te kort is. Laat je mening hier achter.

Greetz Mark

Hoi Mark,

Ik ken die taalschool niet (eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord). Heb hier op school even nagevraagd maar zij kennen de school ook niet. Als ik zo op de website kijk staat er nergens duidelijke info waar ze zitten. Ik zie een plaatje van het internetcafe op Plaza la Merced. De school die daar zit heet iets van “Picasso nogwat” ofzoiets. Misschien is het die school?

Wanneer zou je willen beginnen met je taalcursus? Ken je al wat Spaans? Om je een beetje te kunnen redden is 4 weken denk ik wat te kort. Beter kun je voor die 8 weken gaan dan. En werk is er ook dan nog te vinden. Hoogseizoen weet je !

Succes!

Grt. Jochem

Volgens mij is Linguaschools zelf geen school, maar verkopen zij de cursussen van een aantal bij hen aangesloten scholen. De echte naam van die school in Málaga kan dus best anders zijn.

Groet,
Herman

Hallo markie,

Als je echt wil kiezen, kijk dan even op de site www.spaans.startbewijs.nl, met meer dan 1000 links onafhankelijk en onpartijdig te noemen. Málaga is een heerlijke stad om spaans te studeren, en er zijn bekende scholen genoeg.

Ik ken het wereldje hier erg goed en de naam Lingua kom ik af en toe tegen maar dan alleen op internet …

Hoi mensen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb toch gekozen voor Lingua. Ik heb al een paar keer contact gehad met Lingua en ik heb er een goed gevoel over. Ik heb ook goede dingen gelezen op forums over hun scholen in Spanje. Ik ga dr 8 mei heen voor 6 weken. Ik laat jullie het weten hoe het bevalt daar. Als er nog meer mensen naar Málaga gaan of toevallig naar een Lingua school, laat dan een post hier achter.

Greetz Markie

De beste taalschool in Malaga, volgens velen, is Malaca Instituto. Zij hebben ook het belangrijke EAQUALS kwaliteitszegel. Zie ook www.eaquals.org. Dit is een onafhankelijk kwaliteitszegel in de Europese Unie.

Over het algemeen is de kwaliteit van taalscholen in Spanje niet erg hoog, omdat de sector erg geatimiseerd is, er zijn teveel taalschooltjes met te weinig studenten tegen een te lage prijs om echt op kwaliteit te concurreren.

Als je er niet uit komt, spreek dan eerst in NL met een talenreisbureau, zoals Tricolore of Studytravel. Dit zijn talenreisbureaus die al meer dan 15 jaar zaken doen op de Spaanse markt.

Alle overzichten en startpagina´s zijn aardig om een beeld te geven van de atomisering, maar geven je al snel het gevoel door de bomen het bos niet meer te zien.

Een goede manier om talenscholen te onderscheiden, is hun website te bezoeken. Er zij twee belangrijke hulpmiddelen om een website te analyseren:

1. De Google toolbar, je kunt deze gratis downloaden vanaf: www.google.nl/intl/nl/options.html dit geeft iedere website een rapportcijfer tussen 0 en 10. Je mag toch zeker wel een 4 verwachten op de homepage van de school.
  2. De Alexa toolbar, je kunt deze gratis downloaden vanaf: http://download.alexa.com/index.cgi?p= , dit
    geeft je een webcijfer tussen 1 (www.yahoo.com) en 5.000.000 (de web van je oud-tante). Normaliter is het dat hoe kleiner het getal, des te meer web bezoekers een website trekt.

Op dit moment is er 1 grote speler op deze markt die 30% van alle studenten trekt. Dit is Lord Services die twee merken beheert; het A merk, don Quijote, zeer bekend in Nederland en traditioneel de sterkste aanbieder op deze markt en het B merk Enforex, zeer gericht op groeps reizen en kinderkampen en over het algemeen wat kleinere en kwalitatief mindere scholen.

Verder heb je in Andalusië de kwaliteitscholen Malaca Instituto en Clic Sevilla, deze laatste van het bekende franchise keten “International House”. International House heeft verder ook goede scholen in Madrid en Barcelona.

Verder, qua prive scholen, heb je in Madrid de OISE school. OISE is na EF het grootste talenschool conglomeraat van Europa, met verschillende merken en kwaliteiten. Het OISE merk zelf is zonder twijfel de beste maar ook veruit de duurste talenschool in Madrid en Spanje. Het richt zich voornamelijk op executives en de meeste lessen zijn individueel of in groepen van 4.

Salamanca, ook met Barcelona en Andalusie (Granada, Sevilla en Malaga) een trekpleister voor internationale talenreizigers, heeft naast Enforex en don Quijote nog een 3-4 grotere scholen die beslist een goede prijs-kwaliteits verhouding hebben, zoals bijv. Delibes en Mester.

Ik zal in de toekomst meer schrijven over deze sector, vanuit een redelijk onafhankelijk standpunt. Mijn advies aan diegenen die het niet precies weten of niet nav van een persoonlijke aanbeveling gaan van vrienden of familie: Ga naar een talenreisbureau zoals Tricolore of Studytravel en laat je voorlichten. Je zult geen cent meer betalen via deze bureaus dan door rechtstreeks naar de school te gaan.

C

Hallo Christiaan,

Voor wie werk je nu ?? Studytravel (denk ik niet), Tricolore (zou wel eens kunnen). Lexton niet.

Blijkbaar werk je niet meer voor Don Quijote.

Hoe heet je nu werkelijk ?

Ronald, Christiaan of weer een ander pseudoniem.

Neem een voorbeeld aan Martijn die tenminste zijn eigen naam overal open en bloot gebruikt, en gewoon schrijft dat hij zijn eigen bedrijf aan het opbouwen is en daarbij echt geen pseudoniemen of semi onafhankelijke statements nodig heeft.

De huidige student kijkt op een startpagina wat er zoal te koop is, en vraagt dan op een forum of een reisorganisatie hoe de scholen zijn.

Het is jammer dat sommigen onder steeds andere namen weer opduiken met hun betaalde adviezen.

Dat doet geen recht aan een forum.

Gebruik gewoon je eigen naam en schrijf wat je doet en uit welke koker je geluid komt en wie je betaalt. Of begin een eigen site.

Dit is zo vermoeiend.

piet meijers

Hai mensee!
Ik ga 8 juli 3 weken in Malaga cursus een spaans doen via plustaalreizen. Iemand tips? En wat is daar de gemiddelde leeftijd? Is er een beetje een studentenleven?
Groetjes

Studentenleven genoeg Miekje! Maak je daar geen zorgen over.

Grt. Jochem

Mooi zo!:smiley: Hoelang zit je er al? En wat is de gemiddelde leeftijd op zo’n school? Groetjes Marieke

Ik zit hier nu bijna een half jaar.
Op elke school is de leeftijd anders. Hier meestal tussen de 18 en 25 jaar.

Ik wil niet onbeleefd zijn, maar dit is lulkoek. Ik werk zelf in de IT en de populariteit van een website is absoluut geen hoofdfactor om te bepalen of de diensten die het bedrijf (in dit geval een school) aanbiedt in orde zijn of niet.

Een schoolketen als Don Quijote heeft een wirwar aan websites die allemaal aan elkaar gelinkt zijn, waarvan een hoop met dubbele inhoud (foei ;)) waardoor ze goed vertegenwoordigd zijn op internet en pagerank 5 hebben behaald. Dat is heel fijn voor hun webmasters, maar dat heeft geen ruk te maken met de kwaliteit van de lessen, bijvoorbeeld. Het betekent alleen dat ze een website hebben die vaak in zoekmachines naar voren zal komen op een hoge positie als iemand op zoek is naar een cursus Spaans.

Iedereen met een beetje verstand van webmarketing kan binnen een jaar een website populair maken, maar dat heeft geen bal te zeggen over de kwaliteit van de diensten die aangeboden worden.

Dat gezegd hebbende, heeft DQ zich wel bewezen over de loop der jaren en staan ze bekend als een betrouwbare organisatie. Als ze Italiaans deden zou ik ook DQ doen. :smiley:

Excuses voor het oprakelen van een ietwat oudere thread, maar ik wilde dit fabeltje toch even uit de wereld helpen. =S

Wat is nu de leukste plaats in Malaga om een cursus te doen? In het historische centrum of de kant van Pedregalejo en El Palo. Ik heb het idee dat Pedregalejo en El Palo niet zo echt Spaans meer zijn. Kan iemand me daar misschien meer over vertellen?

Hoi,

Pedregalejo en El Palo zijn wel degelijk 100% spaans, de enige buitenlanders daar zijn studenten spaans … en een paar verdwaalde vreemdelingen, zoals ik …

Als je meer detailinformatie wil, mij mail dan even op [EMAIL=“pietmeijers@wanadoo.es”]pietmeijers@wanadoo.es, met genoegen kan ik je meer vertellen!

piet meijers
www.spaans.startbewijs.nl

mensen, weet iemand iets over linguaschools? ze zijn erg goedkoop, maar ik heb geen enkel idee van de kwaliteit van hun lessen, schoolgebouw, accomodatie enz.

Hallo Johannes,

Linguaschools heeft helemaal geen eigen scholen, al doet de naam dat wel vermoeden. Zij werken samen met een aantal, veelal kleine, scholen. Dat behoeft niet te betekenen dat het geen goede scholen zijn, maar een (te) lage prijs kan natuurlijk ten koste van de kwaliteit gaan. Het moet uit de lengte of de breedte komen, uiteindelijk.

Hallo,

Welke talenschool is volgens jullie het goedkoopst voor een talencursus in Malaga?

Jo

Hallo,

De allergoedkoopste weet ik niet, maar ik kan je wel introduceren bij een gerenommeerde school, waar je, afhankelijk van de verblijfsduur, vanaf 87,50 euro per week eerste klas onderwijs krijgt. 4 uur per week.

Je kunt mij daarvoor het beste privé mailen.

pietmeijers
www.spanjeservice.nl

4 uur per week voor 87,50 euro is niet heel goedkoop hoor…

Hoi Claire,

Je hebt gelijk. Het moet zijn 4 uur per dag!!

Bedankt voor je opmerkzaamheid!!