hallo mensen…
ik wil na mijn school graag Spaans studeren in Salamanca…
wie kan me hier meer over vertellen?
wie heeft er in Salamanca gestudeert?
Groetjes ![]()
hallo mensen…
ik wil na mijn school graag Spaans studeren in Salamanca…
wie kan me hier meer over vertellen?
wie heeft er in Salamanca gestudeert?
Groetjes ![]()
Hallo!
Via Google kun je een hoop informatie vinden over studeren in Salamanca. Waarom is je keuze op die stad gevallen? Ik studeer op een talenschool in Málaga, en die is ook super.
Mocht je vragen hierover hebben, kun je me altijd een mailtje sturen.
Groetjes,
Jochem
**hoi **
ik had over de stad salamanca een paar jaar geleden een televisie programma gezien,
en sinds dien ben ik van plan om daar te gaan studeren…
ik heb van spaanse vrienden vernomen dat het een erg mooie stad is,
en dat het een goede plek is om Spaans te leren…
welke talen kun je allemaal studeren op die talenschool in malaga waar jij studeer?
ik hoor het wel,
**groetjes
**
Hoi,
Ik ben nog niet in Salamanca geweest, maar ik wil er zeker nog naartoe. Op mijn school wordt Spaans, Frans, Duits, Engels, Italiaans, etc. gegeven.
Groetjes,
Jochem
Hola,
In oktober van dit jaar heb ik zes weken Spaans gestudeerd in Salamanca. En de verhalen over deze stad? Die kloppen. Ik heb hier een geweldige tijd gehad. Een hele mooie stad, erg gezellig - mede dankzij de vriendelijke inwoners en de studenten (50.000 waarvan 5.000 internationale) - en de vele uitgaansmogelijkheden. Ook ik wilde graag naar Salamanca. Ik denk dat je een aflevering van Yorin Travel bedoelt, tenminste, die heb ik toen namelijk gezien.
Gedurende mijn zes weken in Salamanca heb ik veel Spaans geleerd. Alleen heb ik ervoor gekozen meerdere steden aan te doen. Zo heb ik de afgelopen vier weken in Madrid gezeten en verblijf ik sinds deze week in Sevilla. Omdat mijn talenschool meerdere locaties in Spanje heeft, heb ik genoeg keus. Een terugblik op mijn weken in Salamanca en Madrid verschijnen binnenkort op mijn weblog. Hier vind je trouwens foto’s, informatie over Spaans leren en meer verhalen over mijn jaar in Spanje.
Hasta luego!
Jeroen
jah dat klopt die aflevering van Yorin Travel
bedankt voor je reactie ![]()
Heej!
Salamanca is GEWELDIG
! Niet groot, maar wel erg mooi en erg gezellig in de zomer!!! Veel kroegen en ontzettend veel buitenlandse studenten. Met een beetje geluk meng je je ook tussen de echte spanjaarden.
Tip voor scholen:
ITS; www.itsalamanca.es of .com dat weet ik niet meer. Sorry.
Kleine, maar gezellige school. Er wordt goed les gegeven in kleine groepjes. Onder leiding van Belgische mevrouw.
Afgelopen jaar echter wel ontzettend veel japanners.
Groetjes!
Salamanca is echt gaaf!
Ik ben er afgelopen juni vier weken geweest en heb er de tijd van mijn leven gehad. Alles is in de stad is te belopen, er zijn tal van mooie parken en vele leuke uitgaansgelegendheden.
Ik studeerde bij Colegio Delibes. Een school met alleen maar Spaanse medewerkers. De docenten spreken dus ook alleen maar Spaans tegen je (ze kunnen wel Engels hoor) en ik merkte dat ik daardoor de taal snel onder de knie kreeg. Ook heeft de school veel excursies naar o.a. Madrid. Dat heb ik zelf niet gedaan, want ik heb met een aantal andere twee weekeinden een auto gehuurd en zijn richting het noorden gegaan (Santiago de Compestela, Santander, Burgos enz.). De school is ook erg internationaal. Er komen mensen vanuit de hele wereld: Brazilië, Japan, Nederland, Canada, Roemenië, enz. De appartementen zijn ook super. Ruim, schoon, dicht bij school, gezellig en als je wilt heb je ook genoeg privacy. Het leven in de stad is ook schitterend. Het is geen Madrid of Barcelona, maar gewoon wat kleiner en omdat ik de weg er al snel goed wist voelde ik me er vlug goed thuis.
Het is echt een aanrader en het zal je zeker bevallen. Mij is het zo bevallen dat ik waarschijnlijk komende zomer weer terug ga om weer Spaans te leren en in 2007 er 5 maanden studeren (een uitwisselings project via mijn school).
Voor meer info, check www.colegiodelibes.com of www.tricolore.nl Die laatste site is een Nederlandse organisatie die alles kan regelen. Ik heb me ook via hen ingeschreven; het kost wel iets meer (dacht 25 euro) maar alles is in het Nederlands en je hebt een aanspreekpunt voor als er iets is. Ook handig!
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel!
Groet,
Hugo
Dankje voor je reactie…
Echt jammer dat ik nog ruim 2 jaar naar school moet,
en dus moet wachten voor ik eindelijk naar Spanje kan,
voor een langere tijd…
Ik ben nu maar aan een thuisstudie Spaans begonnen ![]()
zodat ik niet twee jaar hoef af te wachten tot ik het eindelijk mag leren…
Hardstikke bedankt voor de reacties…
en als er meer mensen met positieve reacties zijn,
ze zijn van harte welkom…
Niet alleen over Salamanca,
maar misschien andere plaatsen in Spanje waar je goed Spaans kan leren ![]()
Groetjes…
hey jochem,
ik ben gordon een jongen van 19 jaar en ik ben dit jaar klaar met me mbo opleiding en ik weet niet wat voor studie ik hierna wil doen daarom wil ik een jaartje genieten en ervaren in spanje!
Ik dacht eraan om een korte studie te gaan volgen en vervolgens een baantje in de horeca ofzo te nemen…
kan ej me adviseren ik ben overal aan het zoeken op het net maar ik wil echt van iemand die het zelf doet advies…
ik dacht eraan om don qoi… talencursus te nemen maar dat is best wel prijzig+huisvestiging kan je me meer advies geven ik ben echt dringend opzoek!
Maak niet uit waar van spanje denk meer aan barcelona
ik hoor snel van je
gorrie
Hey Gordon,
Stuur me even een mailtje op [EMAIL=“jochem8@hotmail.com”]jochem8@hotmail.com.
Hallo Gorrie,
Kijk op je gemak eens op de site www.spaans.startbewijs.nl, daar staan bijna duizend links over spaans studeren, en het is de enige onafhankelijke site met deze omvang.
Andere sites en weblogs, worden gesponsord door Don Quijote en deze zijn dus altijd positief.
En om erin te komen kun je al beginnen met www.gratisspaans.startbewijs.nl, daar kun je ondermeer een gratis cursus downloaden.
Succes,
piet meijers
www.spanjeservice.nl
Aan Jeroen :
Waarom schrijf je niet gewoon dat je via de weblog voor Don Quijote werkt, dan kom je er tenminste voor uit.
De Don Quijote scholen zijn goede scholen, daar gaat het niet om, maar sinds de overname door Enforex zit iedereen te twijfelen, toch?
piet meijers
www.spanjeservice.nl
hola iedereen. ik ben ook van plan om naar spanje te gaan met een reisorganisatie genaamd www.adelante.nl. ik sta te popelen want deze droom gaat uitkomen na mijn afstuderen( eind juli 2006).heeft iemand ervaringen met deze reisorganisatie. ik ga denk ik ook naar salamanca en als ik zo die verhalen mag geloven wacht op mij een leuke tijd. Ik hoop dat het waar is en dat ik dat zelf mag ervaren. groetjes ahmed