Sinds begin november ben ik gestopt met mijn opleiding aan de hoge school InHolland. Ik ben nu 21 en heb tot volgend jaar september de mogelijkheid om iets uitdagends te doen! Ik heb voor mezelf besloten om rond Februari/Maart 10 weken naar Salamanca te gaan om een cursus spaans te volgen. Ik weet niet wie mij misschien wat informatie kan geven daarover of enige leuke ervaringen! Vind het best wel spannend want ik ga daar alleen heen! Ik ben aan het rond kijken welke school nou goed is maar er zijn zoveel scholen te vinden kan iemand mij misschien een school aanraden in Salamanca. Ik weet niet of er iemand ook van plan is om daar heen te gaan die periode!? Nou alvast bedankt Suzanne
Het slimst is nu al een aantal weken met spaans bezig te zijn, zodat je niet meteen bij de echte beginners zit (wordt altijd via een test bepaald, bij elke school). Via de pagina http://www.gratisspaans.startbewijs.nl kun je alvast beginnen!! Je zult er zeker geen spijt van krijgen.
Als je eens op pagina http://www.spaans.startbewijs.nl kijkt bij de rubriek “Salamanca” kom je daar ondermeer een school van Don Quijote tegen. Gebruik die link maar eens en grasduin maar eens in hun pagina. Een ware zee aan informatie komt over je heen. Je ziet dat zij heel serieus werk maken van hun scholen, en aan hulpmiddelen veel te bieden hebben.
Zo is het ook met de school in Salamanca, overigens een heerlijke stad om als student te verblijven!!
Ik ken de school erg goed, modern, hartelijk, erg professioneel, en erg gezellig. Aan medeleerlingen zul je geen gebrek hebben…uit alle landen. Succes met je keuze en we lezen het hier op het forum wel.
Hey,
Ik ben net terug uit Salamanca! Ik ben naar Colegio Delibes geweest. Dat was echt een super gezellige school. Volgens mij de leukste van Salamanca.
Ik ging er ook alleen heen en kon helemaal geen spaans. Dat was helemaal geen probleem. Je leert het snel genoeg, de lessen zijn helemaal in het Spaans en je hoort de hele dag Spaans om je heen. Bovendien gaat bijna iedereen alleen waardoor je snel vrienden maakt.
Er waren ook veel activiteiten waar je aan mee kon doen.
Ik ben er 4 weken geweest, maar had wel langer willen blijven. Salamanca is ook een hele leuke stad. Je kan er heel goed en goedkoop uitgaan en er is veel te zien!
succes ermee en veel plezier!
Hoi,
(Het is een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest…)
Alweer een paar maanden geleden heb ik hetzelfde gedaan in Salamanca. Ik zat bij Colegio de España, een kleine school met verschillende vestigingen allemaal rond Plaza Mayor. Ondanks dat het juli was, was het geen gekkenhuis en ik raad het iedereen aan om naar Salamanca te gaan.
Dit is de site van Colegio de España.
Als je meer wilt weten, stuur me gerust een berichtje!
Groetjes,
Desirée
hallo!
ik ben net 3 weken terug van 3 maanden Salamanca en kan je colegio de espana ook erg aanraden!!!
succes, en ik weet zeker dat je het leuk zal hebben!!
sophie