Spaans leren + reizen

Hallo!!

Ik ben er al een lange tijd over aan het denken om in Playa del Carmen een cursus spaans te volgen deze zomer. Ik zou eventueel na de cursus verder willen rondreizen in Yucatan, eventueel Guatemala, Belize. Natuurlijk zie ik dat niet zitten op m’n eentje als onervaren reizer. Weet er iemand of je dergelijke georganiseerde trips kan regelen ter plaatse? Heeft er trouwens iemand evaring met de taalschool Solexico ?

Groetjes

Ann

Hallo Ann,

Ik heb precies hetzelfde gedaan als jou afgelopen oktober en november. Ik heb eerst een cursus spaans gedaan bij El Estudiante in Playa del Carmen. Ontzettend leuk. Vervolgens ben ik gaan reizen naar Belize, Guatemala en weer terug door mexico. Ontzettend leuk!
Heb dit alleen gedaan, en niet georganiseerd. DIt is me prima bevallen. Overal zijn hostels waar allemaal mensen zitten die ook alleen reizen, dus je hebt overal snel contact. Ik kan het je zeker aanraden. Ik heb echt een toptijd gehad. Zo goed zelfs dat ik over 2 maanden weer die kant op ga!

Groetjes,
Rianne

Hallo,

wat leuk! Ik zou een cursus nemen van 15 uur les per week aangezien ik al redelijk Spaans spreek. Is het overadg goed te doen om op eigen houtje excursies te maken? Verder vroeg ik me ook af of je dergelijke hostels op voorhand moet reserveren? Of is het mogelijk gewoon ergens aan te komen en wat te vinden?

Groetjes,

Ann

Hi Rianne(ook van het mexico.pagina prikbord?),

wij hadden ook het idee om dit jaar de mayaroute te doen, vooral Palenque-Tikal-Copan etcetera, omdat we deze nog niet gezien hebben. Ook omdat we al vaker in verschillende delen van Mexico zijn geweest, dachten we meer aan Guatemala, Honduras en eventueel Belize. Nou lezen we veel negatieve berichten op LP en mibuza.nl etcetera over de 3 bovengenoemde landen. Is het te relativeren zoals de berichten mbt DF, of is het momenteel werkelijk zoals men schrijft?

Alvast bedankt voor je reactie.

Grtn, Robert

Hallo Ann en Robert,

Ik heb zelf een cursus gedaan van 20 uur in de week. Vond dit prima te doen. Smorgens school, dan even rustig lunchen en richting het strand om huiswerk te maken. Door de week deed ik niet veel excursies. Soms een middagje naar Tulum of ergens naar een mooi strand, maar verder niet. Wel in het weekend er op uit. Of een georganiseerde dag, of met medeleerlingen een auto huren en zelf naar de tempels e.d. Dit is prima te regelen allemaal.

Qua hostels heb ik nooit hoeven zoeken, ik ben dan ook wel in het laagseizoen geweest. Maar overal was ruimte zat, en sowieso hostels zat. Dus dit moet zeker goed komen. Je kan natuurlijk ook een paar dagen van te voren boeken via hostels.com

Over de veiligheid in de landen kan ik alleen zeggen dat ik me nooit onveilig heb gevoeld. Ik heb altijd alleen gereisd en zie er niet bepaald mexicaans uit. Je moet gewoon logisch nadenken. In Nederland ga je ook niet snachts alleen door donkere straten of parken lopen, dus daar ook niet. En praat vooral met mensen die je tegen komt onderweg. Daarvan krijg je toch de beste informatie. Zolang je gewoon normaal nadenkt en je normaal gedrag vertoont is er niets aan de hand.

Heel veel plezier en als je meer vragen hebt hoor ik het wel!

Groetjes,
Rianne

Hoi allemaal,

Ik had precies hetzelfde gevoel wij hebben in Oktober-November met z’n 2en (meiden) de maya route gereisd en voordat we Guatemala ingingen hoorden we veel horror stories, maar hebben zelf niets naars meegemaakt, gelukkig. Wij zijn gewoon door de waarschuwingen heel alert geweest en we hebben ook niet met chicken buses gereisd (al had ik het best gewild voor een korte rit, even voor de ervaring! Al was het ook wel lekker knus met z’n 25en inde collectivos :biggrin: ) Belize voelde ik me heel veilig alleen word je de hele tijd aangesproken, in Belize City zou ik niet overnachten dat is echt heel onveilig bovendien een lelijke stad (wij zijn 1 nachtje in San Ignacio geweest, de rest Caye Caulker) In Mexico voelde ik me eigenlijk altijd erg veilig.

Hostels hoef je idd meestal niet te reserveren alleen een paar, bijv. Black Cat in Antigua, El Retiro (ook niet altijd) in Semuc Champey - Guatemala. En als je in maart gaat tijdens vakanties- bijv. Semana Santa, zeker weten moet je dan reserveren, dan gaan alle locals reizen!!

Veel plezier, oe wat wil ik nu graag terug!! :hihi: Groetjes Floor