Plan 1) is om de Spaanse taal te gaan leren (liefst in Spanje). Ik heb al enkele taalcursussen (DonQuichote, NIW4U, Lexton, Travel4study…) gevonden, maar vindt het nog steeds erg prijzig (ben net afgestudeerd dus niet zo’n hoog budget!!)
Plan 2) is om enkele maanden (tot bijv. juni 2004) te gaan werken op het heerlijke Tenerife!! Ik ben tot nu toe erg weinig vacatures tegengekomen. Bovendien heb ik geen toeristische achtergrond (heb een HBO-diploma Logistiek) en spreek ik de taal voor geen meter (zie plan 1), wat het erg moeilijk maakt om iets te vinden!
Het liefste zou ik iets vinden dat bovenstaande combineert, ik vind het nl zonde vh geld om 2x op en neer te vliegen. Ik zat zelf te denken aan reisorganisaties die een (interne) taalcursus aanbieden en je dan ‘uitzenden’ naar het buitenland. Maar er zullen vast nog tal van mogelijkheden zijn…
Heeft iemand enig idee, hoe ik dit in zou kunnen vullen??
Hartstikke bedankt in ieder geval, alle info is welkom…ook over woonruimte, lonen, vacatures, visum o.i.d.!!!
eeeyz rick, ik heb precies hetzelfde “probleem” als jij.
ik wil ook naar 1 van de canarische eilanden gaan voor een jaar ongeveer en wil daar werken + onderdak regelen.
ik hoop dat er mensen zijn die tips voor ons hebben, alle tips zijn welkom!! alvast reuze bedankt!!
Hola! Als je in Tenerife Zuid gaat werken dan zal je Spaans er niet op vooruit gaan omdat daar alleen maar toeristen zitten en vrijwel geen Spanjaarden. In Tenerife Noord is het onwijs moeilijk om werk te vinden, daarvoor moet je echt heel goed Spaans kunnen en dan nog is het moeilijk! Ik heb er kort gezeten (zuid) maar vond het niet leuk. Het echte Spanje is veel leuker om een tijd te leven en Spaans te leren. Ik heb Spaans geleerd in Madrid een paar weken, en zit nu in Barcelona. Ik werk hier en ga verder met Spaans studeren. In Spanje zelf heb je een veel leukere tijd dan op Tenerife naar mijn idee.
Het is maar een tip in ieder geval!
Groetjes! lindainspanje@hotmail.com
Als je Spaans wilt leren, en niet bij zo’n grote organisatie, dan kun je ook bij ons komen. In Cazalla de la Sierra, provincie Sevilla, geven wij naast workshops flamenco, koken op z’n Andaluz, schilderen en keramiek ook cursussen Spaans. En dit alle in een èchte Spaanse omgeving! Meer info: www.turismoruralhidalgo.com.
Over de Canarische eilanden heb ik weinig informatie, inderdaad La Otra Linda heeft gelijk: veel toeristen, weinig Spaans. Maar mocht je meer informatie willen over wonen en werken in Spanje, breng een bezoekje aan mijn (eenvoudige) site “Wonen in Andalucía”, je vindt hem op http://geo.ya.com/cazallasierra. Je kunt daar ook een oproep op plaatsen als je wilt.