Spaans in Spanje

Hey daar! Ik ben op zoek naar mensen die talencursus in het buitenland gedaan hebben. Ik ben namelijk bezig met een werkstuk over cultuurverschillen en wil een hoofdstuk wijden aan de “problemen” die mensen tegenkomen als ze naar het buitenland gaan, bijvoorbeeld voor een taalcursus. Ik zoek met name de mensen die spaans in spanje en italiaans in italië gedaan hebben, omdat ik de nadruk wil leggen op mediterraanse landen. Heel erg bedankt!

Hoi

Ik heb zojuist mijn Spaanse taalcursus in Barcelona afgesloten.
Ik heb het onwijs naar mn zin gehad. Echt problemen heb ik niet gehad, maar het is wel zo dat je van een Spaanse les krijgt en de lessen in pricipe ook volledig in het Spaans worden gegeven. Als je het niet snap komt er engels aan te pas. Het zou een probleem kunnen vormen als je niet goed in Engels bent.
Mijn ervaring is dat het juist heel erg leuk is om tijdens de les (in het spaans dus) te vertellen wat gewoontes zijn in Nederland en zij/hij op haar/zijn beurt verteld hoe dat in Spanje is.
Ik heb echt heel veel bijgeleerd zowel van de spaanse taal als cultuur. En ik kan eigenlijk iedereen aanraden een taalcursus op bestemming te doen. Naar mijn mening leer je hier veel meer dan in Nederland

groetjes…en succes!!

Skippy Bedankt voor uw antwoord en suggestie.

Hallo,

Ik heb 6 jaar spaans gestudeerd in Nederland en Spanje. De taalreizen die ik heb gemaakt heb ik samen gemaakt met de organisatie Study Travel in Nijmegen. Ik ben alle jaren in Gastgezinnen geplaatst die op loopafstand van de taalinstituten lagen. Ik weet zeker dat je meer leert van de cultuur en de omgang met mensen prettiger is als je in het land doet waar je de taal van studeert.

Ik heb in de spaanse steden Sevilla, San Sebastian,Malaga,Salamanca gestudeerd en daar heel veel contacten over de hele wereld aan over gehouden.

Met vriendelijke groeten,

Patrick Melchers.

In Valencia heb je de Taronja. Bij Taronja komen wel redelijk wat Nederlanders. Taronja is een hele moderne school, met een staff die veel activiteiten organiseert. Paella Party op Maandag, dinsdag is TANDEM (taaluitwisseling), Woendag is gratis kooklessen van Chef Nando en in de rest van de week varieert het, misschien een trip naar Barcelona om een voetbal wedstrijd te kijken en voor de dames die dat niet hoeven kunnen gwn gaan shoppen in Barcelona!!

Accomodatie kan ook geregeld worden door Taronja

hier is er een website als je interesse hebt: