Hallo, ik ben van plan om in februari 2005 voor n maand of drie spaans te gaan leren in málaga. Nu lijkt mij het Instituto Pablo Picasso of Malaga si! wel iets, ze zijn iig wat goedkoper dan de andere bekende scholen.
Ik wil alleen wat ervaringen van anderen met deze twee scholen te weten komen, er is niet veel over te vinden… HELLLUUPPP!!!
Dus als je wat over deze scholen weet, positief of negatief, post het dan hier!
Een geweldig vooruitzicht om drie maanden hier in Málaga te kunnen gaan studeren.
De twee scholen die je noemt zijn niet zo erg groot, en in de winter kan het aantal studenten erg teruglopen…je zult er niet zoveel over vinden denk ik.
Slechte scholen zijn er bijna niet …echt. Ik ken ze zo langzamerhand allemaal wel hier.
Ik heb een agentschap voor een paar scholen, waaronder La Brisa, een school die gerund wordt door Malaca Instituto, en als er niet voldoende leerlingen zijn in de winter of het voorjaar wordt je automatisch geupgraded naar het veel duurdere Malaca Instituto (!).
Als je inschrijft, zowel voor MalagaPlus, Malaca Instituto als LaBrisa (http://www.labrisa.es) neem dan vooraf even kontakt met mij op.
Als je mij de inschrijving laat verzorgen heb ik een spetterend en waardevol kado voor je! En goedkoper dan de prijzen die ik je kan bieden kun je niet terecht, verwacht ik. Je zult er geen spijt van hebben…
Originally posted by pietmeijers@14-10-2004, 22:11:05
** Waar kijk je dan precies tegenop. **
Eigenlijk heb ik al heel lang het plan weg te gaan, weg uit dit vreselijke Nederland. Maar dan ook definitief, niet voor een jaartje ofzo. Het bevalt me hier voor geen meter, o.a. klimaat, politiek etc.
War ik tegenop kijk:
M’n ouders
De kosten
M’n toekomst (wat nou als het helemaal niks wordt daar?)
je ouders kan je bellen en een ticket is niet zo duur. je kan best heen en weer vliegen.
Tja, de kosten… flink sparen. het is zeker de moeite waard.
En de toekomst. Daar kan ik niet zoveel over zeggen. Het is best mogelijk om een baan te vinden daar. Maar eerst de taal leren lijkt me verstandig. Maar je kan ook gewoon terug naar Nederland als het niet bevalt.
Niet zo twijfelen! Ik zou zeker naar Picasso gaan. Ben net terug en ga in februari weer voor 2 of 3 maanden. Malaga is echt geweldig en deze school zit midden in het centrum. De lessen zijn leuk en de leraren ontzettend enthousiast. Bovendien is het bijna altijd mooi weer… Gewoon doen dus, echt waar!!
hier even een berichtje van uit malaga. Misschien kan ik je een antwoord geven op je vragen. Het lijkt me verstandig om niet je schepen achter je te verbranden en niet meteen hier een appartement te kopen, daarentegen zijn deze ook schreeuwend duur. Ik raad je aan voor een week of 2 a 3 hierheen tegaan en spaans te gaan leren. Dan zie je de cultuur, je leert malaga kennen en je komt erachter dat je geen baan zal vinden indien je geen spaans spreekt. Maar daarin tegen is het wel onwijs interessant om de veschillende buitenlanders hier te ontmoeten. Het eten is hier lekker en goedkoop. het weer is ook aangenaam. ik zou als ik jou was wel in een periode gaan dat het zeker is dat het weer elke dag mooi is. dat is op dit moment wisselvallig. ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben, want ik had zelf ook het probleem waar jij nu mee zit. Wanneer je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel…
Waarom zou je niet naar Marbella willen komen in plaats van Malaga.
Onze organisatie zorgt voor werk in de horeca en appartement en natuurlijk de spaanse school waar je spaans kan leren.
Nou als je meer informatie zou willen hebben dan kan je naar mij mailen op :exitgate2experience@marbella.com.
Of op de website:http://www.exitgate2.com.
Ik heb op je site gekeken en zag daar ook wat appartementen in Malaga staan. Heb je wat meer info voor mij oever deze appartementen? Prijs, beschikbaarheid, precieze ligging etc.
En heb je ook wat in de wijk Pedregalejo?
Ik ga in februari t/m juni of juli naar Malaga en ben voor dan op zoek naar accomodatie voor twee personen.
Ben benieuwd of je wat voor me kan doen.
Originally posted by sportboy@22-10-2004, 22:31:01
** Hey Jochem,
hier even een berichtje van uit malaga. Misschien kan ik je een antwoord geven op je vragen. Het lijkt me verstandig om niet je schepen achter je te verbranden en niet meteen hier een appartement te kopen, daarentegen zijn deze ook schreeuwend duur. Ik raad je aan voor een week of 2 a 3 hierheen tegaan en spaans te gaan leren. Dan zie je de cultuur, je leert malaga kennen en je komt erachter dat je geen baan zal vinden indien je geen spaans spreekt. Maar daarin tegen is het wel onwijs interessant om de veschillende buitenlanders hier te ontmoeten. Het eten is hier lekker en goedkoop. het weer is ook aangenaam. ik zou als ik jou was wel in een periode gaan dat het zeker is dat het weer elke dag mooi is. dat is op dit moment wisselvallig. ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben, want ik had zelf ook het probleem waar jij nu mee zit. Wanneer je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel… **
Hey Sportboy,
De cultuur ken ik enigszins. Ik kom al 18 jaar minimaal 2x per jaar naar Spanje, en het bevalt me steeds beter en beter. Zonder dat je Spaans kunt kun je inderdaad geen baan vinden, maar daar was ik me al van bewust. Daarom wil ik dus Spaans gaan leren, echt goed, en dan werk gaan zoeken.
Mag ik je vragen wat meer te vertellen over hoe jij je hele vertrek geregeld hebt? En waar verblijf je nu? Kosten?
Originally posted by Tarzan@23-10-2004, 17:53:07
** Hallo jochem
Waarom zou je niet naar Marbella willen komen in plaats van Malaga.
Onze organisatie zorgt voor werk in de horeca en appartement en natuurlijk de spaanse school waar je spaans kan leren.
Nou als je meer informatie zou willen hebben dan kan je naar mij mailen op :exitgate2experience@marbella.com.
Of op de website:http://www.exitgate2.com.
Met vriendelijke groeten
Jeroen
organisatie EXIT **
Hoi Jeroen,
Waarom zou ik naar Marbella moeten, en niet naar Malaga? Wat zijn de voordelen? Op je site zie ik zowel een kopje Marbella en Malaga. Mooie foto’s trouwens! :lol:
Kun je me een indicatie van de prijzen geven, die zie ik namelijk nergens op de site staan.
Jochem ik wou het effe hebben over deze tekst.
Waarom zou ik naar Marbella moeten, en niet naar Malaga
In de eerste plaats moet je helemaal niks.Maar wat ik je duidelijk wou maken is dat je hier in Marbella mischien een kans hebt om spaans te leren en te werken en te wonen via deze organisatie om het alleen maar makkelijker voor je te maken en dan mischien als je ervaring hebt dan dat je naar malaga gaan ofzo of mischien heb je ook wel een organisatie in malaga alleen dat weet ik niet.
Hallo Jelmer
Sorry maar ik kan je niet helpen over accomodatie´s in Malaga.
Omdat,ik niet de website hebt gemaakt omdat het van die organisatie is en ik maar een contactpersoon bent voor nederlanders en belgen mischien kan je een mailtje sturen naar exitgate2experience@marbella.com en vragen aan hun in het engels of spaans over de appartementen in Malaga mischien kunnen hun je verder helpen ik hoop het van wel.Ik kan wel helpen met appartementen hier in Marbella.
Ik hoop dat ik je hiermee genoeg geinformeerd hebt
heii, ik ben Josefina, en wil ook heel graag dit zomer naar Spanje gaan werken!!! ik heb veel op internet gezocht…maar niet genoeg gevonden!! kan iemand mee helpen??
Malaga lijkt me heel erg leuk, is iemand ooit geweest??
groetjess
jose