Souvenirs kopen

Souvenirs vinden gretig aftrek in Thailand. De kraampjes op khao san road, MBK, chatuchak market of de winkeltjes in toeristische plaatsen worden over het algemeen goed bezocht.

Mijn vraag aan de thailandbezoekers is wat ze ongeveer aan souvenirs besteden? Zijn het impulsaankopen of ben je op jacht naar dat ene item wat je graag wil hebben. En waar koop je je souvenirs, uiteindelijk op het einde van de reis in Bangkok of niet.

Uit de tijd dat we nog naar souvenirs uitkeken, gingen we meestal op een van de laatste dagen naar het MBK.
Of het moest in het weekend zijn dan ook wel naar JJ.

Ongeveer zoals Zaan zegt, alhoewel mijn souvenirs vooral uit overhemden bestaan.
Zomaar 400 euro besteed ik daaraan, daar komen dan wat T-shirts en korte broeken bij, die vaak van MBK, Chatuchak,of Pratunam komen.

Hans.

En als je food-zaken zoekt om als souvenir mee te nemen, vind je de beste kwaliteit op de Or Tor Kor market, schuin tegenover de Chatuchak. Dit jaar weer een halve kilo gedroogde pikante pepertjes mee om uit te delen! :wink: Gemakkelijk te bereiken via de mrt-lijn (metro)

Grts,

Jelle