Hallo!
Kent iemand van jullie toevallig de South Pass (http://www.argentinabybus.com)? Daarmee kun je voor 275 euro 5 busreizen maken door Argentinie, Peru, Bolivia en nog enkele landen in Z-A. Ik wil sowieso 5 lange busreizen door Argentinie maken (Bs As - Iguazu - Cordoba - Mendoza - Salta) en deze pas lijkt mij voordeliger dan 5 losse reizen. Maar ik was benieuwd of iemand van jullie toevallig ervaring heeft met deze pas?
Groetjes,
Eefje
De pas werkt prima en is veel goedkoper dan losse busreizen welke al snel honderd euro per 24 uur kosten, het kan je wanneer je hem efficiënt gebruikt 40/50% schelen.
Enkele tips:
-
Overstappen zijn niet gedekt, om van Iguazu naar Cordoba te gaan moet je overstappen in Posadas en deze eerste rit van 5 uur kan je dus beter gewoon betalen!
-
Je kan niet altijd ver van tevoren reserveren, dit is meestal geen probleem maar in het zuiden kan het met name in de vakanties druk zijn! ( Al zie ik dat jouw schema noordelijk blijft, daar zijn voldoende bussen ).
-
De internationale bussen die je kunt nemen zijn vrij beperkt en gelden alleen vanuit Argentinië naar een ander land, meer dan één internationale reis zit er dus niet in ( ook hier moeten de bussen direct zijn ).
Veel plezier in Argentinië!
Dankjewel voor je reactie en de tips! Nog een vraagje. Ik zie bij Southpass dat de route Cordoba-Mendoza met een grote omweg en enkele overstappen gepaard gaat. Weet ij toevallig of dit de route is als je met de Southpass wil rijden, of dat dit nou eenmaal de route is? (of nog beter, dat ik de folder niet goed snap en er gewoon wel een directe routeis ;))