South America Pass???

Ik vlieg over 3 weken met Lufthansa naar Zuid-Amerika. Ik verblijf dan een halfjaar in Ecuador en Peru ivm vrijwilligerswerk.
In maart 2010 ga ik naar Argentinië, waar ik met mijn vriend een maand ga reizen. We willen vooral reizen in Patagonie, en aan het eind wellicht nog de Iguazu watervallen. We kiezen waarschijnlijk voor het vliegtuig om tijd te sparen, en maken naar schatting 4-5 binnenlandse vluchten (BA-Trelew/Madryn-Ushuaia-El Calafate-Puerto Iguaza-BA). Ik heb op verschillende sites en in reisgidsen gelezen over de South America Pass. Het kan aan mij liggen, maar ik kom er niet achter hoe dit nu precies werkt. Het is belangrijk - zoals voor de meesten onder ons - dat de kosten zo laag mogelijk blijven.

Kom ik voor de SA Pass in aanmerking? Hoe schaf ik de pas aan? Ligt het vluchtschema dan met dag en tijdstip vast of ben ik vrij om het in te delen zoals ik zelf wil? Is de pas geldig voor zowel LAN als Aerolineas Argentina? En kan ik voor mijn vriend dan ook zo’n pas aanschaffen? En hoeveel scheelt het nu werkelijk in de kosten als je zo´n pas hebt, uitgaande van de planning hierboven? Nog andere tips? Vast bedankt!

Groeten,
Stephanie