9 September 2009 vertrekken we met 2 stellen voor onze eerste reis naar Zuid Afrika.:zon02:
We hebben via Impala tours bij Nomad tours geboekt.
Heeft iemand al ervaring met de South African Explorer van Nomad tours?
We beginnen onze reis in Johannesburg en gaan via Krugerpark,Swaziland, mliwane wildlife sanctuary, St Lucia, Durban, Drakensberg, Lesotho Malalealea, Hogsback, Addo, Tsitsikamma, Plettenberg, Stellenbosch naar Kaapstad. We hebben nog een extra nachtje in Kaapstad voordat we weer naar huis moeten:retard:
We hebben al gehoord dat het in september walvis seizoen is. Waar op onze route kunnen we deze het beste spotten?
Weet iemand mooie wandelroutes op onze trip?
Hoe zit het met de malaria mug?
Hoe zijn de internetverbindingen? We willen om de paar dagen een verhaaltje op onze site posten om iedereen op de hoogte te houden.
Op onze laatste dag in Kaapstad zijn we van plan met de hop on hop off bus mee te gaan naar de kabelbaan naar de tafelberg en naar robbeneiland. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik heb afgelopen december een reis gemaakt van Kaapstad naar Johannesburg net andersom dus. Het walvissenseizoen was toen eigenlijk al voorbij, maar het is ons gelukt in De Hoop N.R. toch een walvis te spotten. Ik heb me laten vertellen dat het in de seizoenen stikt van de walvissen.
Het is een ontzettend mooie reis. Je zal voor kruger en st. Lucia aan de malaria pillen moeten. Malarone geeft de minste bijwerkingen, je slikt deze twee dagen voor je het gebied in gaat en nog 7 daarna. Ik vond dit goed te doen.
Internet verbindingen zijn langzaam, maar op de veel plaatsen is er wel een internet cafe te vinden of bijvoorbeeld bij de receptie van een lodge. (wij hebben een campeerreis gedaan, hier kom je iets minder internet mogelijkheden tegen)
Robbeneiland zeker doen erg mooi en indrukwekkend. Wel is het verstandig hier thuis al voor te reserveren via de site, je kan ter plekken waarschijnlijk niet of moeilijk reserveren voor de zelfde dag zit al snel allemaal vol.
De Tafelberg is ook erg mooi, wat een uitzicht!! Dit is niet zo gek ver van het centrum. Wij hebben een taxi gepakt dit was 120 rand. Maar een hop on hop of bus is ook prima denk ik. Als je de kans hebt blijft dan de zonsondergang bekijken op de Tafelberg. Als je er om 5 of 6 uur pas naar boven gaat betaal je minder voor een ticket. Je mag er dan tot 9 of 10 uur boven blijven. Neem wel een trui mee want het koelt daarboven heel snel af!
O ja in Plettenberg ben ik een sky dive gedaan heeeeeeel vet!!!
Jullie gaan waarcshijnlijk in Malealea een ponytrek doen, deze heb ik ook gedaan heel mooi en indrukwekkend, maar ook wel een beetje zwaar (het eerste stuk gaat steil naar beneden haha en je billen doen PIJN na terug komst) Maar echt heel mooi! Ook kan je daar door het dorpje wandelen het is verstandig om dan voor een fooi een jongen mee te nemen om je rond te leiden, deze jongens komen naar je toe als je de poort van je lodge uit loop.
Jeetje weet niet wat nog meer te vertellen, als je nog wat wilt vragen kan dat natuurlijk altijd!!
De beste plaatsen voor walvissen te spotten zijn Hermanus en wel bij Sieverts point, de laatste jaren komen ze ook steeds meer voor bij Simons Town.
Voor malaria in september volstaat deet 30% en gesloten kleding.
Dan Cape Town wat jullie willen op een dag is heel veel. De rondrit duurt 2uur met een korte stop van 15 min bij de kabelbaan. De bussen rijden om de drie kwartier tot 18.00uur. Robbeneiland is een ander verhaal hier moet je ongeveer 4uur voor uit trekken en niet te vergeten van te voren te reserveren zo dat je b.v. met de eerste boot om 9uur mee kent.
Enkele telefoon nummers heb ik voor je.
Excursies Robbeneiland 021-4191300 of 021-4134200
Tourist information centre daar is Cape Town Tourims 021-4264267 of 021-4264266
Mooie vakantie
We gaan Robbeneiland zeker reserveren zodat we met de ochtend boot meekunnen. We zijn ook op Alcatraz geweest. Kun je het daar mee vergelijken?
We hebben helaas maar weinig tijd in Kaapstad. Dus we hopen 's ochtends Robbeneiland te kunnen doen en smiddags naar de Tafelberg. Natuurlijk afhankelijk van het weer.:vak02:
Hebben jullie nog kleding adviezen voor ons? We mogen ieder 1 sporttas meenemen, dus de ruimte is beperkt. Moeten we s’avonds een dikke pyamma aan of zijn er dikke dekens/dekbedden in de lodges?
Hoeveel GB voor je fototoestel hebben jullie bij als jullie op safari gaan? Wij hebben nu 9 GB, ik hoop dat dat genoeg is. (Wij hebben een 7 megapixel camera)
Weten jullie een verrekijker die je zou aanraden? Niet te duur (max 75 euro), licht gewicht en makkelijk op te bergen.