Mijn vriend en ik denken erover om deze zomer een rondreis door Oost-Turkije te gaan maken en het af te sluiten met een strandvakantie in Alanya. De reis gaat door de volgende plaatsen:
Antalya, Alanya, Mersin, Antakya, Kahta, Tatvan, Van, Erzurum, Macka, Amasya, Cappadocië en dan weer naar Antalya.
Heeft iemand ervaring met Sonar of met de plaatsen die bezocht worden. Ik ben alleen bekend met Cappadocië en Antakya.
Alle tips en opmerkingen zijn welkom.
Ik hoor net van een vriend die in Adana woont, dat het in Van en Tatvan niet veilig is. Er schijnen veel soldaten enzo te zijn. Weet iemand daar meer van? Is dat een reden om deze rondreis niet te doen?
Ik weet het persoonlijk niet, maar als jouw vriend dat al aangeeft, dan zou ik dat maar wel serieus nemen. Echter… als deze plaatsen niet veilig zijn dan zal Sonar deze plaatsen niet aandoen…
Succes!
Nou hoorde mijn vriend van collega’s dat juli en augustus geen goede tijd zou zijn voor deze rondreis. Het schijnt er dan te heet zijn. Is dat zo? Ik denk dat ik mijn zinnen maar op iets anders moet gaan zetten…
Ja persoonlijk raadt ik het ook niet aan om in deze periode te gaan. Ik zou meer kiezen voor September of begin Oktober. De temperatuur kan erg oplopen in de zomer, en het is dan niet fijn om daar tijdens je rondreis in een bus te zitten of een lange wandeling moet maken…
x
Tja… Als je in het onderwijs werkt kun je alleen in het hoogseizoen voor een week of 3 weg…
Nee ik zou het persoonlijk dan niet aanraden. Wel jammer want het moet echt enorm mooi zijn!!
x