Solo reizen door thailand en verder

Hallo allen,

Ik ben Jonas, woon en werk in Brussel maar ben van plan om na de zomer (september/oktober) mijn huidige job vaarwel te zeggen en solo op reis te vertrekken. Momenteel zijn de plannen nog redelijk vaag en probeer ik gewoon zoveel mogelijk informatie te verzamelen.

Zoals het er nu naar uit ziet zou ik vliegen op Bangkok om dan 1 a 2 maanden rond te reizen in Thailand. Daarna zou ik doorreizen naar Cambodja en Vietnam.
Een vaste datum om terug te keren heb ik nog neit gepland, dat zal eerder afhangen van hoelang ik toekoom met mijn spaargeld.

Dus alvast een eerste vraag; Kan u mij een indicatie geven van hoeveel je daar zo uitgeeft per dag/week aan eten en overnachting? Wat zijn de prijzen van het plaatselijke openbaar vervoer?
Daarnaast zijn praktische tips ivm met solo reizen, eventuele mogelijkheden om ter plaatse vrijwillegerswerk te doen (ik ben architect van opleiding, maar spreek ook zeer vlot engels en frans) en niet te missen locaties en dergelijke ook altijd welkom!

Ik weet dat ik momenteel nog heel vaag ben over mijn plannen, maar ik heb pas afgelopen weekend de knoop doorgehakt en ben momenteel nog meer bezig met de praktische zaken hier in Belgiƫ in orde te brengen dan met effectief reisplannen :slight_smile:

Alvast bedankt voor jullie commentaren!

Hallo Jonas,

Ter verdere voorbereiding: Lees wat reisboeken over de landen die je van plan bent te bezoeken.

Raadpleeg een arts voor de benodigde medische zaken (inentingen, malariaprofylaxe e.d.)

Houd er rekening mee dat Cambodja het goedkoopste land zal zijn, en dat het van je reisplannen en doelen afhangt wat de reis zal gaan kosten. Met andere woorden: Je kunt met 20 euro per dag wel toe, maar dan moet je geen echt spectaculaire plannen hebben, niet in vijfsterrenhotels willen slapen e.d.

Bus en trein zijn niet duur, voor 5 euro reis je honderden kilometers. In Cambodja kost een overnachting 5 euro en een biertje
0,50. In Thailand kost een overnachting 10 euro, en een biertje alweer 1,50 (hoge belasting )

Hans.