Hallo,
Ik had tot voor kort een vakantie geboekt in Amerika, maar de relatie ging uit dus de vakantie werd gecancelled.
Maar nu wil ik toch gaan - in mijn eentje!
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, die me kunnen zeggen waar ik op moet letten, tips & tricks, doās & donāts?
De trip die ik in gedachte heb: naar Seattle, een paar dagen daar vertoeven, dan per trein langs de kust afzakken naar San Francisco, daar een aantal dagen doorbrengen, vanuit daar misschien een auto huren om naar wat National Parks te rijden. (dus iedere dag een flink eind rijden, in mijn eentje) En zo uitkomen in Las Vegas. dan van daaruit weer terug naar NL. Dit allemaal uitgesmeerd over 3 weken of zo. Het lijkt me een geweldige reis! 
Waar ik een beetje tegenaan hik: hoe gaat dat allemaal worden in mijn uppie? zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, die zeggen: je zult je prima vermaken in die steden!
en zijn die autotrips te doen als je alleen bent? of zijn er andere manieren om toch rond te reizen (trein / bus)
Misschien zijn er mensen die iets soortgelijks hebben gedaan, ook alleen, en hun verhaal willen vertellen, ervaringen willen delen etceterazovoort.
Ik wil dus zo veel mogelijk info verzamelen over wat ik kan verwachten, waar ik aan moet denken, eventuele valkuilen⦠anything!!
Bij voorbaat is mijn dank verpletterend! 
Opzich is het goed te doen om alleen door the Statees te reizen,
Een tip. Koop je de Lonely Planet USA. Dit is wel wel een dikke gids, maar deze staat boordevol informatie over de meeste steden in de Verenigde Staten. De volgende waardevolle informatie kun je hieruit halenā¦
- Vervoer van luchthaven naar downtown %stad%
- Goedkope hotels
- Tips ten aanzien van het uitgaansleven
- Gevaarlijke wijken waar je absoluut niet moet komen
- enz.enz
Met een Greyhound kun je door heel Amerika touren, de kosten vallen opzich best mee en wanneer je 7 dagen van te voren āboektā krijg je 50% korting.
Bereid je goed voor, stel je route vast en weet waar je heenwil. Amerika biedt tal van vervoersmogelijkheden. Heb je de bus gemist, er gaan vliegtuigen in overvloed en de prijzen van de tickets vallen best mee ( San Francisco - New York ā ā¬150,- )
Ga er gewoon voor. Het is heel ontspannend, je kunt je eigen tempo bepalen en je hebt heel veel aanspraak van medereizigers en Amerikanenā¦
Ik heb het vorig jaar gedaan en mij is het minder goed bevallen. Doordat ik in mijn eigen auto zat en naar mijn eigen hotelkamertje ging, had ik weinig contact met anderen.
Maar in de trein of bus leg je makkelijker contact met anderen, dus wellicht heb jij hier geen last van. Misschien is het een idee om af en toe eens in hostels te verblijven, als die er zijn.
Voor je eigen gevoel van veiligheid zou ik je aanraden om vooral motels/hotels te kiezen waarbij een besloten gang loopt tussen de kamers. Zoals normaal gesproken in een hotel, dus. Ik voelde me niet altijd even veilig in de hotels waarvan de deur meteen uitkomt op de parkeerplaats. Je bent toch in je eentje.
En blijf alert en zorg dat je op geregelde tijden contact hebt met het thuisfront. Over het algemeen gebeurt er helemaal nix, interstates zijn prima te berijden in je eentje, ook voor lange afstanden. En je komt overal wel rare mensen tegen, ook in je eigen woonplaats. Maar je weet maar nooit.
Voor motels bestaan ook veel couponboekjes die je kunt vinden bij de Visitor Centers en grote fastfood ketens. Hierin zitten allemaal kortingsbonnen voor motels langs de interstates. Kan je behoorlijk veel geld schelen.
Een lidmaatschap van de ANWB geeft ook AAA (amerikaanse anwb) korting. Als je die hebt, kaart meenemen! Korting kan gelden voor motelkamers, maar ook voor attracties of musea.
ja, inmiddels ben ik er ook achter dat het reizen per trein meer kans geeft om mensen te spreken. Dus dat lijkt me inderdaad een betere manier!
Ook je tip over de motels is een goeie, ik weet denk ik wel wat voor motels je bedoelt (meer dan genoeg films gezienā¦) die geven inderdaad niet altijd een heel veilig idee!
maar wat voor reis heb jij gemaakt dan, Mrjn? welke staten / steden heb je aangedaan? hoe lang ben je daar geweest?
In totaal ben ik 8 weken in de VS geweest, waarvan 4 weken min of meer alleen. We zijn met ons 2 (vriend en ik) begonnen in Chicago en afgedaald naar het zuiden (via Iowa om The Bridges of Madison County te bekijken). Memphis, New Orleans, Charleston en Savannah aangedaan als grote plaatsen in het zuiden en daarna weer door naar het noorden om bij kennissen in New Jersey te logeren. Dagje New York en toen heb ik mijn vriend op het vliegtuig gezet en ben alleen verder gegaan naar New England. Via Mystic, Connecticut ben ik naar Maine gereisd, daar heb ik een weekje aan zee doorgebracht (in Ogunquit). Vanuit Maine in een paar dagen naar Canada om bij Toronto kennissen op te zoeken en vanuit Canada weer richting Chicago voor de terugreis.
Het leuke van zoān road trip met zijn 2 is dat je ook onderweg rare dingen tegenkomt waar je heen kunt gaan, door in de reisgids te lezen of gewoon borden te volgen. De een rijdt en de ander kijkt wat er te doen is en leest kaart. Dat is in je eentje in de auto een stuk moeilijker. Zo ben ik bijvoorbeeld gruwelijk verdwaald in Boston. Ik wist niet meer waar ik heen moest en kon op ringwegen niet even stoppen om kaart te lezen. Ik ben uiteindelijk een weg gaan volgen die een scenic route naar het noorden moest zijn. Achteraf hoorde ik de tip om de auto in een buitenwijk te zetten en met een trein de stad in te gaan, maar ja, daās achteraf.
De route naar het noorden was inderdaad scenic, maar daar zie je ook weer minder van als je tegelijkertijd moet autorijden B)
Kijk eens op deze site voor wat route voorbeelden.TrekAmerica
Ikzelf ben ook van plan vanaf Seattle naar Las Vegas/Phoenix te gaan en diverse national parks NPS te bezoeken.
Het is altijd lastig een keuze te maken tussen eigen auto of met de bus. Niet eens zo zeer qua kosten, maar meer qua gezelschap. Mijn ervaring met hostels is dat je altijd wel iemand kunt vinden die dezelfde kant op wil als jij, zeker als je van San Fransisco naar Las Vegas gaat rijden.
Ik weet niet wanneer je de tour door West USA gaat doen, maar als het ongeveer in sept/okt valt⦠dan weet ik wel iemand die met je mee wil rijden ;-))
tips: lonely planet, anwb pas, internationaal rijbewijs (dat wordt dus lid worden van de ANWB!
(greyhound.com of amtrak.com of incento.nl voor treinpassen) en misschien dat je een USAparkpas wilt kopen ca. 50usd, dan heb je toegang tot alle parken.
Have fun!
Ronald