solliciteren zonder work permit en aanvaard worden

Als je een job offer hebt, hoe kan je dan aan je work permit raken? Ik begrijp dat je die eigenlijk eerst moet hebben, voor je gaat soliciteren. Ik wist dat niet, heb een sollicitatie gedaan en die gaat eigenlijk goed op dit moment. Het probleem is dat zowel ik als mn (hopelijk) nieuwe werkgeven niet goed weten wat gedaan. En stel dat je je permit hebt, moet je dan ook een green card aanvragen of kan je met een temporary work permit gewoon werken.

De enige mogelijkheid om te emigreren, specifiek voor je werk, is dat je werkgever je sponsort. Volgens mij is dat vrij duur voor de werkgever.

Als je dan een bepaalde tijd hebt gewerkt en gewoond kan je je opgeven voor een green card. Maar er is geen garantie dat die wordt goedgekeurd.

Info hier: Temporary Worker Visas

Dit topic is al een jaartje oud, dus we kunnen ons afvragen of deze nog relevant is.

Ja, ik had het wat laat door dat dit forum dood is. Zonde van de tijd voor mijn eigen post. ¯_(ツ)_/¯

Er zijn tegenwoordig hele fora gericht op 1 land specifiek en dat zoekt toch makkelijker

Ik heb er zo al een gevonden. :slight_smile: